Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Prylar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 23744" data-attributes="member: 28793"><p>skidutrustningen (inkluderar alla från kläder till stavar), beeper, spadar, två eller tre ryggor, kamerautrustningen. ett par jeans, tre par strumpor, kallingar och T-shirts. Meindl kängorna...</p><p></p><p>Tandborste...</p><p></p><p>Jag har dessutom förmånen av att ha en rätt fet bärbar som kan användas till DVD spelare, MPG spelare, MP3 och CD spelare samt kopplas in till TV och även redigera DV film med... För det är rätt bra att ha med nåt att göra på kvällarna, det är MYCKET lätt att man sätter sig och dricker öl i brist på bättre! Inget fel i det, men det blir rätt dyrt i längde... Gör hemkört vin annars, vitt vin går att göra rätt starkt och blanda i fruktsoda ;-)</p><p></p><p>Iår lyxar jag dessutom till det med att ta med MTB`n ner... ska bli jävligt roligt att cykla nere i alperna till våren! Men som sagt, bil är det som gäller...</p><p></p><p>Åker man annars så brukar jag packa efter tanken att man ska flytta en gång i veckan och behöver bära skiten tvärs över byn man nu bor i... Då brukar det bli, max två par skidor, en stor rygga, en liten på magen samt en duffel i ena näven. Det kan man gå med i ett par kilometer... Polaren hade med sig en pirra för några år sedan och förra året funderade han starkt på att investera i en gaffeltruck ;-)</p><p></p><p>Civila kläder behövs oftast bara om man ska jobba med officiella saker som servitör eller liknande, men jag har lyckats med att få arbetsgivaren stå för kläder vid några tillfällen... Som bartender är ju på de flesta skidorter numer accepterat att jobba i skalkläder så varför ändra på ett vinnande koncept...</p><p></p><p>Jag har faktiskt en packlista nånstans som jag brukar gå efter... Kan leta reda på den och maila om nån verkligen är intresserad, har funkat ett antal gånger!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 23744, member: 28793"] skidutrustningen (inkluderar alla från kläder till stavar), beeper, spadar, två eller tre ryggor, kamerautrustningen. ett par jeans, tre par strumpor, kallingar och T-shirts. Meindl kängorna... Tandborste... Jag har dessutom förmånen av att ha en rätt fet bärbar som kan användas till DVD spelare, MPG spelare, MP3 och CD spelare samt kopplas in till TV och även redigera DV film med... För det är rätt bra att ha med nåt att göra på kvällarna, det är MYCKET lätt att man sätter sig och dricker öl i brist på bättre! Inget fel i det, men det blir rätt dyrt i längde... Gör hemkört vin annars, vitt vin går att göra rätt starkt och blanda i fruktsoda ;-) Iår lyxar jag dessutom till det med att ta med MTB`n ner... ska bli jävligt roligt att cykla nere i alperna till våren! Men som sagt, bil är det som gäller... Åker man annars så brukar jag packa efter tanken att man ska flytta en gång i veckan och behöver bära skiten tvärs över byn man nu bor i... Då brukar det bli, max två par skidor, en stor rygga, en liten på magen samt en duffel i ena näven. Det kan man gå med i ett par kilometer... Polaren hade med sig en pirra för några år sedan och förra året funderade han starkt på att investera i en gaffeltruck ;-) Civila kläder behövs oftast bara om man ska jobba med officiella saker som servitör eller liknande, men jag har lyckats med att få arbetsgivaren stå för kläder vid några tillfällen... Som bartender är ju på de flesta skidorter numer accepterat att jobba i skalkläder så varför ändra på ett vinnande koncept... Jag har faktiskt en packlista nånstans som jag brukar gå efter... Kan leta reda på den och maila om nån verkligen är intresserad, har funkat ett antal gånger! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Prylar
Tillbaka
Topp