Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Public Enemy
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 184326" data-attributes="member: 15091"><p>Denna mall <a href="https://www.freeride.se/content/92/" target="_blank">https://www.freeride.se/content/92/</a> ger en bra fingervisning om vilken längd du ska välja, ta något i närheten, +- ca 5 cm, väldigt personligt vilket du föredrar. Kortare=lätthanterligare men fladdrigare, längre=stabilare men svårhanterligare.</p><p></p><p>De flesta hoppskidor funkar självklart riktigt bra i parken, men också bra i pisten. Jag är lite allergisk mot att rekommendera någon exakt modell, ger hellre en rekommendation om vilken typ du kan välja.</p><p></p><p>Om du föredrar pisten framför offpisten behöver du inte ha en alltför bred twintip, en midja mellan 78-85mm typ. En mjuk skida tycker jag också är roligare i pisten, så man kan verkligen arbete igenom skidan och på så sätt få ut det mesta av den.</p><p></p><p>Studerar du denna länk <a href="http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=41028" target="_blank">http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=41028</a> lite så hittar du mycket nyttig information om hoppskidors och alla andra skidors styvhet/flex.</p><p></p><p></p><p>Pappa fixar! /Lima ko</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 184326, member: 15091"] Denna mall [URL]https://www.freeride.se/content/92/[/URL] ger en bra fingervisning om vilken längd du ska välja, ta något i närheten, +- ca 5 cm, väldigt personligt vilket du föredrar. Kortare=lätthanterligare men fladdrigare, längre=stabilare men svårhanterligare. De flesta hoppskidor funkar självklart riktigt bra i parken, men också bra i pisten. Jag är lite allergisk mot att rekommendera någon exakt modell, ger hellre en rekommendation om vilken typ du kan välja. Om du föredrar pisten framför offpisten behöver du inte ha en alltför bred twintip, en midja mellan 78-85mm typ. En mjuk skida tycker jag också är roligare i pisten, så man kan verkligen arbete igenom skidan och på så sätt få ut det mesta av den. Studerar du denna länk [URL]http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=41028[/URL] lite så hittar du mycket nyttig information om hoppskidors och alla andra skidors styvhet/flex. Pappa fixar! /Lima ko [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Public Enemy
Tillbaka
Topp