Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
puckel-framtiden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 15287" data-attributes="member: 13863"><p>Fakie...jag är helt inne på din linje! Fruktansvärt trist och definitivt en kraftig spik i puckelkistan. </p><p></p><p>Rent ut sagt pinsamt att Janne Lahtela vann med sju twist och en halvdan spread! Lever puckeldomarna och FIS isolerade från omvärlden? Inget ont om Janne, han gjorde ju precis vad som krävdes, men hans åkning kan knappast betecknas som "clean", däremot var han ju otvivelaktigt extremt snabb!</p><p></p><p>Personligen ser jag denna utveckling av sporten som en klar tillbakagång. Vad jag vill se är inte snabbpuckelhasning och skidsspetsviftning utan kvicka kortsvängar med god snökontakt och publikfriande roliga hopp. </p><p></p><p>Mitt råd till FIS (det är väl de som bestämmer regelverket) är att ta bort tidtagningen i puckel och istället ge stilpoäng! Detta skulle ge puckelpiståkningen nytt liv och locka många i jibbkollektivet till riktigt skidåkning!</p><p></p><p>Varför inte avsluta puckeln med ett riktigt rejält "BIG JUMP" där alla restriktioner kan lämnas...</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 15287, member: 13863"] Fakie...jag är helt inne på din linje! Fruktansvärt trist och definitivt en kraftig spik i puckelkistan. Rent ut sagt pinsamt att Janne Lahtela vann med sju twist och en halvdan spread! Lever puckeldomarna och FIS isolerade från omvärlden? Inget ont om Janne, han gjorde ju precis vad som krävdes, men hans åkning kan knappast betecknas som "clean", däremot var han ju otvivelaktigt extremt snabb! Personligen ser jag denna utveckling av sporten som en klar tillbakagång. Vad jag vill se är inte snabbpuckelhasning och skidsspetsviftning utan kvicka kortsvängar med god snökontakt och publikfriande roliga hopp. Mitt råd till FIS (det är väl de som bestämmer regelverket) är att ta bort tidtagningen i puckel och istället ge stilpoäng! Detta skulle ge puckelpiståkningen nytt liv och locka många i jibbkollektivet till riktigt skidåkning! Varför inte avsluta puckeln med ett riktigt rejält "BIG JUMP" där alla restriktioner kan lämnas... That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
puckel-framtiden
Tillbaka
Topp