Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puckelskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maskol" data-source="post: 856449" data-attributes="member: 121114"><p>Nu är skidorna testade i backen också och jag är rätt nöjd. I början tyckte jag nästan det var svårare att åka i puckelpisten med dem än med ett par vanliga slalomskidor eftersom skidorna är så lätta att jag inte riktigt kände var de var. Ganska snabt vande jag mig och slutresultatet var att det var betydligt lättare att rätta till de missar jag gjorde. I hoppen var de riktigt bra. Med andra ord fungerar skidan utmärkt till det den är gjord för: puckelpist. I pistad backe är de däremot totalt värdelösa. Halfpipe har jag inte ännu kommit åt att prova men jag tror nog de duger till det.</p><p></p><p>Vad jag försöker säga är att ifall man åker mycket puckelpist och kommer över ett par puckelskidor fördelaktigt är det värt att köpa dem för det ändamålet. Det är roligare och i viss mån lättare att åka puckelpist med ett par skidor som är gjorda för det. Åker man däremot puckelpist bara sporadiskt är det inte värt att köpa ett par skidor som är gjorda för det. Det går bra att åka pucklor även med vanliga slalomskidor och så stor skillnad är det inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maskol, post: 856449, member: 121114"] Nu är skidorna testade i backen också och jag är rätt nöjd. I början tyckte jag nästan det var svårare att åka i puckelpisten med dem än med ett par vanliga slalomskidor eftersom skidorna är så lätta att jag inte riktigt kände var de var. Ganska snabt vande jag mig och slutresultatet var att det var betydligt lättare att rätta till de missar jag gjorde. I hoppen var de riktigt bra. Med andra ord fungerar skidan utmärkt till det den är gjord för: puckelpist. I pistad backe är de däremot totalt värdelösa. Halfpipe har jag inte ännu kommit åt att prova men jag tror nog de duger till det. Vad jag försöker säga är att ifall man åker mycket puckelpist och kommer över ett par puckelskidor fördelaktigt är det värt att köpa dem för det ändamålet. Det är roligare och i viss mån lättare att åka puckelpist med ett par skidor som är gjorda för det. Åker man däremot puckelpist bara sporadiskt är det inte värt att köpa ett par skidor som är gjorda för det. Det går bra att åka pucklor även med vanliga slalomskidor och så stor skillnad är det inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puckelskidor?
Tillbaka
Topp