Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puder bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 454772" data-attributes="member: 46762"><p>Det är inte att konstruktionen är dålig för jibbing, det är bara att parkåkare pressar bindningarna ganska hårt, utan att köpa en kraftigare konstruktion (bättre bindning) eller skruva den till en bra inställning. Salomons 12-dinare och Looks 12-dinare pajar lika lätt vid switchlandningar...</p><p></p><p>Mitt tips är en Salomonbindning. Enkel, okomplicerad, och pålitlig. Om du är duktig åkare och brukar skruva dina bindningar högt är STH16 perfekta, men nya STH14 kommer nog också funka jättebra.</p><p></p><p>Look och Rossignols kolvbindningar är bra, men kan vara osmidiga i lössnö... Men om du köper Briden får du nog ett par Rossibindningar billigare...</p><p></p><p>Mitt tips är dock att du köper en bindning med minst 14 på DIN-skalan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 454772, member: 46762"] Det är inte att konstruktionen är dålig för jibbing, det är bara att parkåkare pressar bindningarna ganska hårt, utan att köpa en kraftigare konstruktion (bättre bindning) eller skruva den till en bra inställning. Salomons 12-dinare och Looks 12-dinare pajar lika lätt vid switchlandningar... Mitt tips är en Salomonbindning. Enkel, okomplicerad, och pålitlig. Om du är duktig åkare och brukar skruva dina bindningar högt är STH16 perfekta, men nya STH14 kommer nog också funka jättebra. Look och Rossignols kolvbindningar är bra, men kan vara osmidiga i lössnö... Men om du köper Briden får du nog ett par Rossibindningar billigare... Mitt tips är dock att du köper en bindning med minst 14 på DIN-skalan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puder bindningar
Tillbaka
Topp