Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
puder i 1månad, någon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="trissan" data-source="post: 562537" data-attributes="member: 64244"><p>låter ju finfint... hur var offpisten i engelberg?</p><p>finns det billig eller gratis skidbuss till andermatt? </p><p></p><p>jag har varit i val d'isere för.. ja.. det blir väl för några år sedan.. och Val T är för min del övelägset bättre just pga alla liftköer men det kanske bara var jag som var i Val d'isere fel vecka... det samma gäller pistningen när det nu inte finns något puder... jag menar jag tycker Val T är i stort sett perfekt med sin avsaknad av liftköer, jag menar får man vänta i 10min tycker så man det är är lite lång tid och framförallt att de pistar systemet varje natt, alla carvingpister och orörd offpist upp till 4dagar efter dump om man bara känner berget lite, </p><p>men känner som sagt för att testa något nytt om det verkar intressant...</p><p></p><p>angående när det bär av, är det för min del v8 eller hellst v9 som drar mest. </p><p>Dels pga att snöförhållanderna brukar vara stabilast då, liksom vädret, men framföralt slipper man helvetesveckan v7 då ALLA har sportlov svenskar, danskar, normän, engländare, tyskar, fransmän, osv ja du förstår... vet inte hur det är på andra orter men i Val T är det nästan dubbelt så mycket folk i pistområdet just den veckan än några vecka senare så det är inte en ända sesongare som äker skidor om inte offpisten är super...</p><p></p><p>är minst sagt nyfiken på orter jag inte varit på speciellt av säsongare. hur var engelberg (andermatt om du var där något också)? tex... typ av pister? pistning? folk? köer? offpist i skog vs kala berg? puder? hur länge ligger det orört puder? prisnivå mot här hemma? vilka nationaliteter dominerar? osv... dvs det du kan komma på =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="trissan, post: 562537, member: 64244"] låter ju finfint... hur var offpisten i engelberg? finns det billig eller gratis skidbuss till andermatt? jag har varit i val d'isere för.. ja.. det blir väl för några år sedan.. och Val T är för min del övelägset bättre just pga alla liftköer men det kanske bara var jag som var i Val d'isere fel vecka... det samma gäller pistningen när det nu inte finns något puder... jag menar jag tycker Val T är i stort sett perfekt med sin avsaknad av liftköer, jag menar får man vänta i 10min tycker så man det är är lite lång tid och framförallt att de pistar systemet varje natt, alla carvingpister och orörd offpist upp till 4dagar efter dump om man bara känner berget lite, men känner som sagt för att testa något nytt om det verkar intressant... angående när det bär av, är det för min del v8 eller hellst v9 som drar mest. Dels pga att snöförhållanderna brukar vara stabilast då, liksom vädret, men framföralt slipper man helvetesveckan v7 då ALLA har sportlov svenskar, danskar, normän, engländare, tyskar, fransmän, osv ja du förstår... vet inte hur det är på andra orter men i Val T är det nästan dubbelt så mycket folk i pistområdet just den veckan än några vecka senare så det är inte en ända sesongare som äker skidor om inte offpisten är super... är minst sagt nyfiken på orter jag inte varit på speciellt av säsongare. hur var engelberg (andermatt om du var där något också)? tex... typ av pister? pistning? folk? köer? offpist i skog vs kala berg? puder? hur länge ligger det orört puder? prisnivå mot här hemma? vilka nationaliteter dominerar? osv... dvs det du kan komma på =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
puder i 1månad, någon?
Tillbaka
Topp