Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Puder och park bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 426003" data-attributes="member: 55515"><p>Burton Custom är en sjukt bra bräda... den mest sålda brädan genom tiderna och fortfarande en storsälare. </p><p></p><p>Att ha samma bräda till park och puder bli alltid en kompromiss, en kort custom skulle fungera bra i parken medan en längre går bättre i pudret. En prioriteringsfråga.</p><p></p><p>Runt 153-156 skulle jag tagit om jag åker mycket park och puder då och då. Om du vill ha en bräda som fungerar överallt men blir lite svårare att få runt i parken modell större.</p><p></p><p>Jag är 186 lång, 75 kg och åkte på en 160.5 custom. Fungerade kalasbra överallt! (den gamla modellen, år ala 2002 (?)).</p><p></p><p>Du kommer inte bli missnöjd med en custom. Nitro misfit vette tusan...</p><p></p><p>Annars, kolla in Lib-Tech, gnu mfl. </p><p></p><p>Jag åker nu på en lib-tech trs som "allround" bräda och den fungerar grymt bra! Över förväntan och magne traction är gött att ha. Kolla in nya lib-tech brädor som har banana technology och magnetraction. Låter som om det kan bli ett vinnande koncept för park/puder som enda bräda.</p><p></p><p>Doughboy här på forumet kan nog berätta mer då han tillbringade en vecka på en banan magnetraction bräda nyss.</p><p></p><p>Hej Hopp</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 426003, member: 55515"] Burton Custom är en sjukt bra bräda... den mest sålda brädan genom tiderna och fortfarande en storsälare. Att ha samma bräda till park och puder bli alltid en kompromiss, en kort custom skulle fungera bra i parken medan en längre går bättre i pudret. En prioriteringsfråga. Runt 153-156 skulle jag tagit om jag åker mycket park och puder då och då. Om du vill ha en bräda som fungerar överallt men blir lite svårare att få runt i parken modell större. Jag är 186 lång, 75 kg och åkte på en 160.5 custom. Fungerade kalasbra överallt! (den gamla modellen, år ala 2002 (?)). Du kommer inte bli missnöjd med en custom. Nitro misfit vette tusan... Annars, kolla in Lib-Tech, gnu mfl. Jag åker nu på en lib-tech trs som "allround" bräda och den fungerar grymt bra! Över förväntan och magne traction är gött att ha. Kolla in nya lib-tech brädor som har banana technology och magnetraction. Låter som om det kan bli ett vinnande koncept för park/puder som enda bräda. Doughboy här på forumet kan nog berätta mer då han tillbringade en vecka på en banan magnetraction bräda nyss. Hej Hopp [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Puder och park bräda?
Tillbaka
Topp