Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Puder stavar, trugor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 948389" data-attributes="member: 35223"><p>Jag hänger inte riktigt med på varför ett par teleskopstavar inte funkar för seriös (vad du nu menar med det) åkning.</p><p></p><p>Ska jag tolka det som att du efter 12 dagar kraschar så att din stav böjdes och du sedan försökte böja tillbaka den och att den då gick av eller ska jag tolka din text som att du genom att du åker så aggresivt (~seriöst) sätter i staven så hårt vid varje sväng att dom började böjas nästan direkt och efter 12 dagar så gick den till slut av ? </p><p></p><p>Vilket som, för "seriöst" turande tycker jag det är mkt smidigt att ha teleskopstavar. Både för att de går att ändra längd på vid långa traverseringar samt att dom packa undan i ett smidigt format när dom inte behövs. (repeleringar, klättring osv.) </p><p></p><p>I senaste utemagasinet fanns det en hel del matnyttigt angående teleskopstavar. Håller själv på och förhandlar med mig själv om man bör köpa Dynafit sevensummit eller broad peak-staven.</p><p></p><p>Sen till pist och slackcountry kör jag med en gammal scott-stav (lysande gul och svart) som fan håller för vad som helst :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 948389, member: 35223"] Jag hänger inte riktigt med på varför ett par teleskopstavar inte funkar för seriös (vad du nu menar med det) åkning. Ska jag tolka det som att du efter 12 dagar kraschar så att din stav böjdes och du sedan försökte böja tillbaka den och att den då gick av eller ska jag tolka din text som att du genom att du åker så aggresivt (~seriöst) sätter i staven så hårt vid varje sväng att dom började böjas nästan direkt och efter 12 dagar så gick den till slut av ? Vilket som, för "seriöst" turande tycker jag det är mkt smidigt att ha teleskopstavar. Både för att de går att ändra längd på vid långa traverseringar samt att dom packa undan i ett smidigt format när dom inte behövs. (repeleringar, klättring osv.) I senaste utemagasinet fanns det en hel del matnyttigt angående teleskopstavar. Håller själv på och förhandlar med mig själv om man bör köpa Dynafit sevensummit eller broad peak-staven. Sen till pist och slackcountry kör jag med en gammal scott-stav (lysande gul och svart) som fan håller för vad som helst :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Puder stavar, trugor
Tillbaka
Topp