Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Puderåk i sthlm. Urbancitysnowboard and ski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ejma" data-source="post: 1143768" data-attributes="member: 103382"><p>Cyklade förbi Ullna i somras och det finns inte mycket kvar av den gamla backen. Det har dumpats ganska mycket schaktmassor där från bla Täbycentrum ombyggnaden. Förr var backen ca 60 m hög och nu runt 100 m. Det går en grusväg till toppen från avfallsanläggningen, men den är stängd för bilar och nu på vintern lär den vara svår att ta sig upp för. Lokalblaskan har sagt att backen är täckt med jord och att det inte skall vara någon rasrisk, men det är bäst att reka åklinjen ordentligt. Finns mycket sprängsten och gropar i backen.</p><p>En betydligt mer lättillgänglig backe i Täby är Mosstorpsbacken, dock betydligt mindre. Det går att åka bil till toppen.</p><p>Det finns en hel del gamla skidbackar i Stockholmsområdet. Bara Täby hade minst 3 med lift.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ejma, post: 1143768, member: 103382"] Cyklade förbi Ullna i somras och det finns inte mycket kvar av den gamla backen. Det har dumpats ganska mycket schaktmassor där från bla Täbycentrum ombyggnaden. Förr var backen ca 60 m hög och nu runt 100 m. Det går en grusväg till toppen från avfallsanläggningen, men den är stängd för bilar och nu på vintern lär den vara svår att ta sig upp för. Lokalblaskan har sagt att backen är täckt med jord och att det inte skall vara någon rasrisk, men det är bäst att reka åklinjen ordentligt. Finns mycket sprängsten och gropar i backen. En betydligt mer lättillgänglig backe i Täby är Mosstorpsbacken, dock betydligt mindre. Det går att åka bil till toppen. Det finns en hel del gamla skidbackar i Stockholmsområdet. Bara Täby hade minst 3 med lift. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Puderåk i sthlm. Urbancitysnowboard and ski
Tillbaka
Topp