Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Puderbräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrJ" data-source="post: 416464" data-attributes="member: 70614"><p>Ok nyss hemkommen efer två veckor i ett väldigt soligt men tyvär något snöfattigt Verbier. Måste säga att jag är väldigt nöjd med min Mullet 172, funkar klockrent både i pist och offpist. Lagom mjuk för mig som inte är så tung, flyter bra i offpisten, man kan stå mycket mer mitt på brädan utan att bakmontera som attan utan att nosen dyker. Upplevde inte några problem med att man skulle bli tvingad in i sväng, tycker tvärtom att den uppför sig väldigt behagligt. Men jag åker nog mer avslappnat än stort och hårt. Rolig i pist eftersom den har ett mycket bra kantrgrepp, 172 cm gör den tillräckligt stabil trots att den är lite mjukare. Enda nackdelen jag ser är transportsträckor som lutar i sidled där man måste åka lite på småskär eftersom magnetraction då gör att farten bromsas betänkligt. Svor en hel del över detta på vissa sträckor men egentligen inget stort problem.</p><p>På det stora hela en mycket bra bräda som jag rekommenderar! Och beträffande längd på brädan, jag velade själv en hel del innan jag bestämde mig för 172cm och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd, ser inga nackdelar alls med den längden på den här typen av bräda. Är 190cm, ca 75kg, men tror säkert att man kan vara kortare och ändå utan bekymmer hantera 172cm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrJ, post: 416464, member: 70614"] Ok nyss hemkommen efer två veckor i ett väldigt soligt men tyvär något snöfattigt Verbier. Måste säga att jag är väldigt nöjd med min Mullet 172, funkar klockrent både i pist och offpist. Lagom mjuk för mig som inte är så tung, flyter bra i offpisten, man kan stå mycket mer mitt på brädan utan att bakmontera som attan utan att nosen dyker. Upplevde inte några problem med att man skulle bli tvingad in i sväng, tycker tvärtom att den uppför sig väldigt behagligt. Men jag åker nog mer avslappnat än stort och hårt. Rolig i pist eftersom den har ett mycket bra kantrgrepp, 172 cm gör den tillräckligt stabil trots att den är lite mjukare. Enda nackdelen jag ser är transportsträckor som lutar i sidled där man måste åka lite på småskär eftersom magnetraction då gör att farten bromsas betänkligt. Svor en hel del över detta på vissa sträckor men egentligen inget stort problem. På det stora hela en mycket bra bräda som jag rekommenderar! Och beträffande längd på brädan, jag velade själv en hel del innan jag bestämde mig för 172cm och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd, ser inga nackdelar alls med den längden på den här typen av bräda. Är 190cm, ca 75kg, men tror säkert att man kan vara kortare och ändå utan bekymmer hantera 172cm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Puderbräda?
Tillbaka
Topp