Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Puderjakt i Canada!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brouhaha" data-source="post: 81644"><p>Hej!</p><p>Macke(?) har helt rätt. Ska ni ut till "the backwoods" så är det bättre att flyga till Calgary. Två veckor är aningen begränsad tid, men varför inte... </p><p></p><p>Landa i Calgary, hyr bil. Kör ner till Kensington (10th street NW) och knalla in på Fresh Sports eller the Source och fråga om var de tycker ni ska åka. De har koll på var det är bäst för tillfället. </p><p></p><p>Hoppa i bilen och kör upp till 16th avenue (Trans Canadian Highway). Sväng vänster (västerut) och ta er till Stadium Shopping Centre och Double Mo Café. Double Mo är ett klättercafé och där har de också koll på saker och ting. Drick några koppar kaffe, ät mat och fundera. Tanka bilen på macken mitt emot, köp ett dussin doughnuts på Tim Horton´s, rulla ut på Trans Canadian Highway och kör mot bergen.</p><p></p><p>Men... Två veckor! Vad är det för fel att boka upp sig i Whistler och helt ärligt få den överlägset bästa åkningen i Canada? Turister (läs svenskar) lär ni inte kunna undvika om åker till Fernie osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brouhaha, post: 81644"] Hej! Macke(?) har helt rätt. Ska ni ut till "the backwoods" så är det bättre att flyga till Calgary. Två veckor är aningen begränsad tid, men varför inte... Landa i Calgary, hyr bil. Kör ner till Kensington (10th street NW) och knalla in på Fresh Sports eller the Source och fråga om var de tycker ni ska åka. De har koll på var det är bäst för tillfället. Hoppa i bilen och kör upp till 16th avenue (Trans Canadian Highway). Sväng vänster (västerut) och ta er till Stadium Shopping Centre och Double Mo Café. Double Mo är ett klättercafé och där har de också koll på saker och ting. Drick några koppar kaffe, ät mat och fundera. Tanka bilen på macken mitt emot, köp ett dussin doughnuts på Tim Horton´s, rulla ut på Trans Canadian Highway och kör mot bergen. Men... Två veckor! Vad är det för fel att boka upp sig i Whistler och helt ärligt få den överlägset bästa åkningen i Canada? Turister (läs svenskar) lär ni inte kunna undvika om åker till Fernie osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Puderjakt i Canada!!!
Tillbaka
Topp