Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Puderjakt i Canada!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pirlo" data-source="post: 81646" data-attributes="member: 42964"><p>Tjaaa. Var nere i Banff I vintras när jag bodde i Canada. Och kunbde konstatera att det finns mycket backar omkring, Så Ta in på något billigt ställe i Calgary eller Banff och hyr en bil. </p><p>Läste i en Tidning att Castle Mountain, ska vara det bortglömda puder paradiset, Inga liftköer och oändligt med linjer, tyvär fick jag inte ta mig dit.</p><p>Andra heta alternativ ska vara Kicking Horse även i Alberta.</p><p>Var även i Alberta i somras närmare bestämmt Jasper och snackade med en skidguide, han sa att vissa dagar hade dom 10 stycket betalande i hela systemet, som för övrigt tar 10,000 pers i timmen.</p><p></p><p>Annars om du inte är kåt på liftar, så åk till "the summit" på gränsen mellan Whitehorse i Yukon territories och Skagway i Alaska och hyr en skoter och och en husbil och bara njut av snön upp till 7 meter på vissa ställen.</p><p></p><p>Ursäkta den dåliga svenskan..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pirlo, post: 81646, member: 42964"] Tjaaa. Var nere i Banff I vintras när jag bodde i Canada. Och kunbde konstatera att det finns mycket backar omkring, Så Ta in på något billigt ställe i Calgary eller Banff och hyr en bil. Läste i en Tidning att Castle Mountain, ska vara det bortglömda puder paradiset, Inga liftköer och oändligt med linjer, tyvär fick jag inte ta mig dit. Andra heta alternativ ska vara Kicking Horse även i Alberta. Var även i Alberta i somras närmare bestämmt Jasper och snackade med en skidguide, han sa att vissa dagar hade dom 10 stycket betalande i hela systemet, som för övrigt tar 10,000 pers i timmen. Annars om du inte är kåt på liftar, så åk till "the summit" på gränsen mellan Whitehorse i Yukon territories och Skagway i Alaska och hyr en skoter och och en husbil och bara njut av snön upp till 7 meter på vissa ställen. Ursäkta den dåliga svenskan.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Puderjakt i Canada!!!
Tillbaka
Topp