Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Puderjakt i Canada!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brouhaha" data-source="post: 81647"><p>När är det bäst att åka? Det är en svår fråga, det beror på vädret som ni kan förstå. Februari är troligen den säkraste månaden, det är inte för sent.</p><p></p><p>Ni verkar inte få några mängder med tips om resmål, så... Jag ser Canada främst ur ett Alberta-perspektiv eftersom jag har bott i Calgary, men flyger man till Vancouver är mitt tips faktiskt att åka söderut över gränsen. Vill man komma bort från folk så finns ställen som Mt Baker och Stevens Pass mm. Man kan få trängas med folk från städerna (Seattle, Bellingham m.fl) under helgerna men annars kan man inte klaga på att de är överbefolkade orter. Ska man som ni säger hitta "puderhålor" så är det här man ska leta. Mt Baker har Nordamerikas rikaste nederbörd, B.C har inget att sätta emot där, och området är helt fantastiskt.</p><p></p><p>Man kan även ta färjan ut på Vancouver Island och hitta platser där tiden stått stilla, men de kan få enorma mängder snö. Eller, ta en lång road-trip norrut. Man måste väl bara skriva namnet för att man ska förstå, Powder King.</p><p></p><p>Jag skenar lätt iväg när det gäller resetips, men jag kan ju avsluta med att avslöja min egen plan för jul och nyår. Flyger till Calgary - åker i Fernie/Lake Louise/Sunshine/Kicking Horse beroende på väder och förhållanden. Sen tar jag flyget till Vancouver (ca1000sek) och åker i Whistler, sen flyg hem från Van.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brouhaha, post: 81647"] När är det bäst att åka? Det är en svår fråga, det beror på vädret som ni kan förstå. Februari är troligen den säkraste månaden, det är inte för sent. Ni verkar inte få några mängder med tips om resmål, så... Jag ser Canada främst ur ett Alberta-perspektiv eftersom jag har bott i Calgary, men flyger man till Vancouver är mitt tips faktiskt att åka söderut över gränsen. Vill man komma bort från folk så finns ställen som Mt Baker och Stevens Pass mm. Man kan få trängas med folk från städerna (Seattle, Bellingham m.fl) under helgerna men annars kan man inte klaga på att de är överbefolkade orter. Ska man som ni säger hitta "puderhålor" så är det här man ska leta. Mt Baker har Nordamerikas rikaste nederbörd, B.C har inget att sätta emot där, och området är helt fantastiskt. Man kan även ta färjan ut på Vancouver Island och hitta platser där tiden stått stilla, men de kan få enorma mängder snö. Eller, ta en lång road-trip norrut. Man måste väl bara skriva namnet för att man ska förstå, Powder King. Jag skenar lätt iväg när det gäller resetips, men jag kan ju avsluta med att avslöja min egen plan för jul och nyår. Flyger till Calgary - åker i Fernie/Lake Louise/Sunshine/Kicking Horse beroende på väder och förhållanden. Sen tar jag flyget till Vancouver (ca1000sek) och åker i Whistler, sen flyg hem från Van. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Puderjakt i Canada!!!
Tillbaka
Topp