Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
>>Puderjakt i Japan 2010<<
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ulno7633" data-source="post: 527647" data-attributes="member: 64383"><p>Du behöver inte oroa dig för boende i Niseko området. Jag var där i Januari och ca 10% av alla hus är till salu i Niseko. Prislappen är ungeför som ett hus/lgh i Åre om nån är köpsugen. Orsaken är finanskrisen och den extermt höga yen kursen. Detta innebär att uthyrningsmarknaden har ett gigantisk överutbud, och det blir nog billigast om du åker dit och hyr något på plats. Det finns gott om desperata australiensare som är villiga att hyra ut sina hus/lägenheter så länge de får täckning för sina kostnader.</p><p></p><p>Ägarinnan till hotellet jag bodde på sa att hon hade det sämsta bokningsläget på 15år (dvs så länge hon hade ägt hotellet).</p><p></p><p>Även om det är trist att folk gör förluster och hamnar in knipa på finanskrisen så finns det en positiv sida givetvis. Lite folk i byn = lite folk i backarna. Liftköerna var obefintliga och om man har lite pudernäsa så kunde man åka ospårat hela dagen.</p><p></p><p>Men om du har varit i Kanada så ska jag i ärligheten namn säga att Niseko är ganska flakt. Även om det snöar massor, så är åkningen inte speciellt utmanade. Jag var där i 4 veckor, och det var precis lagom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ulno7633, post: 527647, member: 64383"] Du behöver inte oroa dig för boende i Niseko området. Jag var där i Januari och ca 10% av alla hus är till salu i Niseko. Prislappen är ungeför som ett hus/lgh i Åre om nån är köpsugen. Orsaken är finanskrisen och den extermt höga yen kursen. Detta innebär att uthyrningsmarknaden har ett gigantisk överutbud, och det blir nog billigast om du åker dit och hyr något på plats. Det finns gott om desperata australiensare som är villiga att hyra ut sina hus/lägenheter så länge de får täckning för sina kostnader. Ägarinnan till hotellet jag bodde på sa att hon hade det sämsta bokningsläget på 15år (dvs så länge hon hade ägt hotellet). Även om det är trist att folk gör förluster och hamnar in knipa på finanskrisen så finns det en positiv sida givetvis. Lite folk i byn = lite folk i backarna. Liftköerna var obefintliga och om man har lite pudernäsa så kunde man åka ospårat hela dagen. Men om du har varit i Kanada så ska jag i ärligheten namn säga att Niseko är ganska flakt. Även om det snöar massor, så är åkningen inte speciellt utmanade. Jag var där i 4 veckor, och det var precis lagom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
>>Puderjakt i Japan 2010<<
Tillbaka
Topp