Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg till åkare på 100kg.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 471732" data-attributes="member: 13861"><p>Hjorleifsson fick ju idén till EHp efter att ha snackat med Stephan Drake i Alaska för några år sedan, så den skidan är mer eller mindre en rip-off på Lotus 120: &#8776;40 meters radie, platt spann och tip rocker. </p><p></p><p>Rent åkmässigt så tycker jag Lotus är mer lekfull än EHP som är mer av en charger (fjolårets EHP alltså, har inte åkt på den nya ännu). Min absoluta favoritskida någonsin är fortfande en flex 3 Lotus 120 som jag hade för två år sen. Den var helt överjävlig på precis allting; dämpad, lekfull, stabil och lagom lätt. Enda problemet var topsheeten som lossnade helt och hållet, annars hade jag nog aldrig gjort mig av med dom. Tror faktiskt jag kastade dom på en parkeringsplats utanför Vancouver... Jag är inte lika impad av dom senaste versionerna som tappat lite av charger-egenskaperna och blivit mer för "Average Joe skier", även i flex 3. Men det är fortfarande grymma skidor, bara inte lika överjävliga. </p><p></p><p>EHP saknar ju totalt en övre fartgräns men är inte lika lekfulla som t.ex. Lotus 120. Men årets modell har ju lite mer rocker, lite mer fett under foten och är lite, lite mjukare så den är antagligen mer hanterlig i stökig terräng och skog. Svårt val, båda är grymma skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 471732, member: 13861"] Hjorleifsson fick ju idén till EHp efter att ha snackat med Stephan Drake i Alaska för några år sedan, så den skidan är mer eller mindre en rip-off på Lotus 120: ≈40 meters radie, platt spann och tip rocker. Rent åkmässigt så tycker jag Lotus är mer lekfull än EHP som är mer av en charger (fjolårets EHP alltså, har inte åkt på den nya ännu). Min absoluta favoritskida någonsin är fortfande en flex 3 Lotus 120 som jag hade för två år sen. Den var helt överjävlig på precis allting; dämpad, lekfull, stabil och lagom lätt. Enda problemet var topsheeten som lossnade helt och hållet, annars hade jag nog aldrig gjort mig av med dom. Tror faktiskt jag kastade dom på en parkeringsplats utanför Vancouver... Jag är inte lika impad av dom senaste versionerna som tappat lite av charger-egenskaperna och blivit mer för "Average Joe skier", även i flex 3. Men det är fortfarande grymma skidor, bara inte lika överjävliga. EHP saknar ju totalt en övre fartgräns men är inte lika lekfulla som t.ex. Lotus 120. Men årets modell har ju lite mer rocker, lite mer fett under foten och är lite, lite mjukare så den är antagligen mer hanterlig i stökig terräng och skog. Svårt val, båda är grymma skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg till åkare på 100kg.
Tillbaka
Topp