Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg till åkare på 100kg.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 472192" data-attributes="member: 32948"><p>Möjligt att årets Rhino klarar åkare på 100 pannor, Henrik har kanske en helt ny konstruktion i dem - vad vet jag. Men för 5 månader sen tog jag själv några svängar med Mr Hendryx själv, och enligt honom själv så erkände han att hans egna skidor inte var någon höjdare i den dagens uppkörda, bitvis mjuka, bitvis hårda snö. Han hade själv föredragit ett par monster 103, legends eller squads eller de lotus 120 jag själv åkte på den dagen. </p><p></p><p>Dock kan man inte carva pist så axlarna skrapar i snön med dessa skidor, det kan man på ett par hendryx... </p><p></p><p>Det rhinon faller på är inte att den är för <strong>mjuk,</strong> det är den grundläggande konstruktionen och filosofin bakom den. Det är en fin skida, men i det här fallet, av vilken information vi har från Axxeel, är en rhino helt åt skogen enligt min mening. </p><p></p><p>Att jag bedömmer rhinon för vek för en god åkare på 100 kilo är att jag själv upplevde den för vek, instabil och med för dåligt flyt för mina egna 80 pannor. I pisten var det dock andra bullar... Herrejävlar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 472192, member: 32948"] Möjligt att årets Rhino klarar åkare på 100 pannor, Henrik har kanske en helt ny konstruktion i dem - vad vet jag. Men för 5 månader sen tog jag själv några svängar med Mr Hendryx själv, och enligt honom själv så erkände han att hans egna skidor inte var någon höjdare i den dagens uppkörda, bitvis mjuka, bitvis hårda snö. Han hade själv föredragit ett par monster 103, legends eller squads eller de lotus 120 jag själv åkte på den dagen. Dock kan man inte carva pist så axlarna skrapar i snön med dessa skidor, det kan man på ett par hendryx... Det rhinon faller på är inte att den är för [b]mjuk,[/b] det är den grundläggande konstruktionen och filosofin bakom den. Det är en fin skida, men i det här fallet, av vilken information vi har från Axxeel, är en rhino helt åt skogen enligt min mening. Att jag bedömmer rhinon för vek för en god åkare på 100 kilo är att jag själv upplevde den för vek, instabil och med för dåligt flyt för mina egna 80 pannor. I pisten var det dock andra bullar... Herrejävlar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg till åkare på 100kg.
Tillbaka
Topp