Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg: Völkl Katana eller Dynastar Legend
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 460774" data-attributes="member: 12152"><p>De problem som nämns rörande Katana är främst att den lilla plastpluppen, eller Powder Channel som Völkl kallar det, spricker och orsakar en delaminering som sprider sig in i skidan. Det pratas även om att spannet förändras från rakt till lite rocker efter användning och att spannet skiljer sig mellan olika par och ibland tom mellan skidorna i samma par. Jag har ett par Katana som har gått ungefär tio dagar och jag har inte sett någon tendens till delaminering än. Däremot så har paret lite tailrocker nu, och det hade dom inte från början. Dock får man komma ihåg att många skidor tappar lite i spann efter ett tag, men då märks det inte eftersom de har en hel del spann att ta av. Katanan är i de flesta fall helt rak i original och då ser man även små variationer i spannet bättre än på en skida som är spannad. </p><p></p><p>Skillnaden annars mellan XXL och Katana är riktigt stor. XXL är stor, lugn och rak i känslan medans Katanan är klart mer svängvillig och "carvig", men också lite mer hackande i pressad sladd på hårt underlag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 460774, member: 12152"] De problem som nämns rörande Katana är främst att den lilla plastpluppen, eller Powder Channel som Völkl kallar det, spricker och orsakar en delaminering som sprider sig in i skidan. Det pratas även om att spannet förändras från rakt till lite rocker efter användning och att spannet skiljer sig mellan olika par och ibland tom mellan skidorna i samma par. Jag har ett par Katana som har gått ungefär tio dagar och jag har inte sett någon tendens till delaminering än. Däremot så har paret lite tailrocker nu, och det hade dom inte från början. Dock får man komma ihåg att många skidor tappar lite i spann efter ett tag, men då märks det inte eftersom de har en hel del spann att ta av. Katanan är i de flesta fall helt rak i original och då ser man även små variationer i spannet bättre än på en skida som är spannad. Skillnaden annars mellan XXL och Katana är riktigt stor. XXL är stor, lugn och rak i känslan medans Katanan är klart mer svängvillig och "carvig", men också lite mer hackande i pressad sladd på hårt underlag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg: Völkl Katana eller Dynastar Legend
Tillbaka
Topp