Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg: Völkl Katana eller Dynastar Legend
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PlunTzkY" data-source="post: 461496" data-attributes="member: 15424"><p>Völkl Gotama kommer inte vara någon skida du blir missnöjd med iaf, jag har fortf. min 05/06 i quivern. Strålande kvalité och mkt stor tail på den årsmodellen, perfekt för att skaka av sig gendarmeriet.</p><p>Carvar fint, inte jättemjuk så kanterna nyper till rätt bra när man är ute o vinglar på nåt isigt parti mellan stenarna. Helt okay bredd, inga problem med flytet bara man har balansen, funkar fint i både puder och halvtråkiga förhållanden, 30+ meter i svängradie sparar benen i långa åk. Enda nackdelen är att den årsmodellen väger fläsk och är halvt omöjlig att få ner i facken på äggliftarna.</p><p>Alla dagar är inte puder och lycka och vill man ha en stabil kamrat alla dagar vill man ha nåt som funkar att småcarva med och även går att lita på när man vinglar på isiga kammar.</p><p>Har kört rätt mkt lagg men denna skida med några år på nacken är nog fortfarande en av dom bästa skidor jag åkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PlunTzkY, post: 461496, member: 15424"] Völkl Gotama kommer inte vara någon skida du blir missnöjd med iaf, jag har fortf. min 05/06 i quivern. Strålande kvalité och mkt stor tail på den årsmodellen, perfekt för att skaka av sig gendarmeriet. Carvar fint, inte jättemjuk så kanterna nyper till rätt bra när man är ute o vinglar på nåt isigt parti mellan stenarna. Helt okay bredd, inga problem med flytet bara man har balansen, funkar fint i både puder och halvtråkiga förhållanden, 30+ meter i svängradie sparar benen i långa åk. Enda nackdelen är att den årsmodellen väger fläsk och är halvt omöjlig att få ner i facken på äggliftarna. Alla dagar är inte puder och lycka och vill man ha en stabil kamrat alla dagar vill man ha nåt som funkar att småcarva med och även går att lita på när man vinglar på isiga kammar. Har kört rätt mkt lagg men denna skida med några år på nacken är nog fortfarande en av dom bästa skidor jag åkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderlagg: Völkl Katana eller Dynastar Legend
Tillbaka
Topp