Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida för Japan (tjej)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 975853" data-attributes="member: 1008"><p>Lite svårt för mig att relatera till en tjej, men av dom du nämnt så har jag åkt på Bibby och MegaWatt. Båda dom två är otroligt bra skidor, dock ganska olika. MegaWatt är en pintail med otroligt mycket skida framför foten, lätta, roliga och faktiskt riktigt stabila trots sin mjukhet och den enorma toppen. Bibby är en lite mer symmetrisk skida, bra i pisten och roliga överallt, lite hårdare. Jag har kört på 188 och 190-modellerna.</p><p></p><p>Opus har blivit hårdare (långt ifrån hård dock) och mer av en rejäl puderslaktare istället för den rena nudeln till puderjibbare den var innan. Så den är nog mycket fin cokså. De andra har jag tyvärr ingen direkt erfarenhet av.</p><p></p><p>En du borde kolla in också är Blizzards GunSmoke, körde på 186:orna i våras och älskade varje sekund! Otroligt poppiga och lekfulla men gjorde inte bort sig helt när det skulle brännas på och man behövde stabilitet.</p><p></p><p>Breddmässigt borde nånstans runt ~110-125mm i midjan funka bra för dig. Megawatt funkar bra som allround trots sina 125mm i midjan, men annars så borde nånstans runt 115-118 bli perfekt för dig!</p><p></p><p>Kan tillägga att jag är 179/~85.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 975853, member: 1008"] Lite svårt för mig att relatera till en tjej, men av dom du nämnt så har jag åkt på Bibby och MegaWatt. Båda dom två är otroligt bra skidor, dock ganska olika. MegaWatt är en pintail med otroligt mycket skida framför foten, lätta, roliga och faktiskt riktigt stabila trots sin mjukhet och den enorma toppen. Bibby är en lite mer symmetrisk skida, bra i pisten och roliga överallt, lite hårdare. Jag har kört på 188 och 190-modellerna. Opus har blivit hårdare (långt ifrån hård dock) och mer av en rejäl puderslaktare istället för den rena nudeln till puderjibbare den var innan. Så den är nog mycket fin cokså. De andra har jag tyvärr ingen direkt erfarenhet av. En du borde kolla in också är Blizzards GunSmoke, körde på 186:orna i våras och älskade varje sekund! Otroligt poppiga och lekfulla men gjorde inte bort sig helt när det skulle brännas på och man behövde stabilitet. Breddmässigt borde nånstans runt ~110-125mm i midjan funka bra för dig. Megawatt funkar bra som allround trots sina 125mm i midjan, men annars så borde nånstans runt 115-118 bli perfekt för dig! Kan tillägga att jag är 179/~85. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida för Japan (tjej)
Tillbaka
Topp