Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida för nybörjare/medelgod åkare för Japan/Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1073500" data-attributes="member: 11566"><p>instämmer med</p><p> [USER=102174]@mickey[/USER], allt under 120 i midja är bortkastat om du har Japan eller Kanada som plan för skidorna. Om dom även ska funka i europa så skulle jag kolla på något runt 105 - 115. Sedan så spelar skidans styvhet längsledes in rätt så mkt också, en mjukare skida ger bättre flyt än en styvare, jag tycker inte man behöver oroa sig så mycket får vridstyvheten, eftersom jag hittills inte lyckas trampa igenom någon "mjukare" skida i rejäla högfartssvängar med bra tryck på skär.</p><p></p><p>Köpte själv ett par Armada Magic J för min resa till Japan och det var ett rejält lyft uppåt från mina Völkl Katana med 112 i midjan som jag körde på förra säsongen</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1073500, member: 11566"] instämmer med [USER=102174]@mickey[/USER], allt under 120 i midja är bortkastat om du har Japan eller Kanada som plan för skidorna. Om dom även ska funka i europa så skulle jag kolla på något runt 105 - 115. Sedan så spelar skidans styvhet längsledes in rätt så mkt också, en mjukare skida ger bättre flyt än en styvare, jag tycker inte man behöver oroa sig så mycket får vridstyvheten, eftersom jag hittills inte lyckas trampa igenom någon "mjukare" skida i rejäla högfartssvängar med bra tryck på skär. Köpte själv ett par Armada Magic J för min resa till Japan och det var ett rejält lyft uppåt från mina Völkl Katana med 112 i midjan som jag körde på förra säsongen /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida för nybörjare/medelgod åkare för Japan/Kanada
Tillbaka
Topp