Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till 100kg åkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xLUNDISx" data-source="post: 540749" data-attributes="member: 31962"><p>Jag tycker ABSOLUT du i första hand ska titta på rocker skidor om det är en puderskida du letar efter.</p><p></p><p>Om du vill ha ett säkert lätt tillgängligt val kan du nog inte gå fel med rossignol s7, K2 Darkside (ersätter Pontoon nästa år) Kuro, Salamon rocker eller Black dimond Megawatt.</p><p></p><p>Men sen finns det flera mindre märken som har riktigt intressanta modeller ex DPS Lotus 120, 4front EHP, Praxis Powder, PM-Gear Lhasa Pow, Surface LiveLife2 mm mm. </p><p></p><p>Har själv bara kört S7an och EHP gillade båda fast dom är väldigt olika, ska bli intressant att testa S7an 195 nästa år då den nu kändes VÄLDIGT kort. Men jag är i samma sits som du och har nördat ner mig rejält om alla olika modeller och deras egenskaper. Man skulle vilja provåka alla men det är ju tyvär omöjligt. Men har lagt en förbeställning på ett par PMgear Lhasa Pow 196 =) Dom har fått löjligt bra recensioner och verkar vara precis det jag letar efter och jag stöttar mycket hellre ett litet skidåkarägt företag en någon av jättarna.</p><p></p><p>Om du inte redan kollat här <a href="http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=104129" target="_blank">http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=104129</a> så finns där recensioner och massa info om flesta mäken och modeller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xLUNDISx, post: 540749, member: 31962"] Jag tycker ABSOLUT du i första hand ska titta på rocker skidor om det är en puderskida du letar efter. Om du vill ha ett säkert lätt tillgängligt val kan du nog inte gå fel med rossignol s7, K2 Darkside (ersätter Pontoon nästa år) Kuro, Salamon rocker eller Black dimond Megawatt. Men sen finns det flera mindre märken som har riktigt intressanta modeller ex DPS Lotus 120, 4front EHP, Praxis Powder, PM-Gear Lhasa Pow, Surface LiveLife2 mm mm. Har själv bara kört S7an och EHP gillade båda fast dom är väldigt olika, ska bli intressant att testa S7an 195 nästa år då den nu kändes VÄLDIGT kort. Men jag är i samma sits som du och har nördat ner mig rejält om alla olika modeller och deras egenskaper. Man skulle vilja provåka alla men det är ju tyvär omöjligt. Men har lagt en förbeställning på ett par PMgear Lhasa Pow 196 =) Dom har fått löjligt bra recensioner och verkar vara precis det jag letar efter och jag stöttar mycket hellre ett litet skidåkarägt företag en någon av jättarna. Om du inte redan kollat här [URL]http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=104129[/URL] så finns där recensioner och massa info om flesta mäken och modeller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till 100kg åkare?
Tillbaka
Topp