Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="free_fall" data-source="post: 1013755" data-attributes="member: 52575"><p>Varför byta ut Hellbenten? Mjuk, lekfull och smidig. Jag har kört på den i 189 förut och var mycket nöjd. Dock ska sägas att HB måste vara monterad centrerat för att göra sig själv rättvisa.. jag körde på TC-2,5. Bytte dock ut dem för lite stabilare skidor för att ha i varierad terräng och inte bara puder.</p><p>Har i år kört på Hendryx Cash & Salomon Rocker2 122 i japanska skogarna under 2 mån. Valde Rocker2 före Cashen i princip alla bottenlösa puderdagar då den hade bättre puderegenskaper trots smalare midja, dock bättre rocker. Körde även Bent Chetlern, lite lik Rocker2:an men inte med lika låg svingvikt samt mindre stabilitet, dock mkt lekfull. Så tips på skidor där BARA puderegenskaperna är prioriterade, utan inbördes ordning:</p><p></p><p>Salomon Rocker2 122</p><p>K2 Pon2oon</p><p>Line EP PRO (gamla)</p><p>K2 Pettitor</p><p>Atomic Bent Chetler</p><p>Extrem Opinion</p><p>Black Crows Nocta</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="free_fall, post: 1013755, member: 52575"] Varför byta ut Hellbenten? Mjuk, lekfull och smidig. Jag har kört på den i 189 förut och var mycket nöjd. Dock ska sägas att HB måste vara monterad centrerat för att göra sig själv rättvisa.. jag körde på TC-2,5. Bytte dock ut dem för lite stabilare skidor för att ha i varierad terräng och inte bara puder. Har i år kört på Hendryx Cash & Salomon Rocker2 122 i japanska skogarna under 2 mån. Valde Rocker2 före Cashen i princip alla bottenlösa puderdagar då den hade bättre puderegenskaper trots smalare midja, dock bättre rocker. Körde även Bent Chetlern, lite lik Rocker2:an men inte med lika låg svingvikt samt mindre stabilitet, dock mkt lekfull. Så tips på skidor där BARA puderegenskaperna är prioriterade, utan inbördes ordning: Salomon Rocker2 122 K2 Pon2oon Line EP PRO (gamla) K2 Pettitor Atomic Bent Chetler Extrem Opinion Black Crows Nocta [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Japan
Tillbaka
Topp