Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1013784" data-attributes="member: 33485"><p>Soppan: Här går våra åsikter isär, först och främst så ogillar jag rejält breda skidor av den enkla anledningen att lite över 125mm så händer något magiskt, det lättaste puder känns helt plötsligt som stenhård, vindpinad skare i landningarna. Iofs väger jag väldigt lite.</p><p></p><p>Huruvida rejält rockade skidor är jobbiga att spåra med är ganska relativt. Själv har jag inga problem med det, trivs faktiskt tom ganska bra med det, det blir ju inte så stora mängder snö som lägger sig på skidan och skidan gräver inte ner sig lika mycket (extremt jobbigt vid ev veka skarlager högt i snön) som mindre rockade/traditionellt spannade skidor gör.</p><p></p><p>Aunger. Turbindningar är smidigt att gå med, mycket smidigare än trekkers, vare sig du har turpjux eller inte. Stabiliteten tror jag inte att du behöver bekymra dig om på de moderna hybridbindningarna, däremot är det en annorlunda känsla. Hur annorlunda beror lite på vilka skidor och bindningar du väljer, vad du är van med, om du har åkt på samma skida med alpinbindningar utan platta förut osv...</p><p> Själv har jag spenderat månadsvis med enbart tur-åkning i mina alpinpjäxor. Med trekkers. Bekvämt? Pjäxorna sitter bra, så ja, hyggligt. Effektivt? Nej. Ansträngande? Absolut! Når man fantastisk åkning med lite pannben trots långa hiker? Givetvis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1013784, member: 33485"] Soppan: Här går våra åsikter isär, först och främst så ogillar jag rejält breda skidor av den enkla anledningen att lite över 125mm så händer något magiskt, det lättaste puder känns helt plötsligt som stenhård, vindpinad skare i landningarna. Iofs väger jag väldigt lite. Huruvida rejält rockade skidor är jobbiga att spåra med är ganska relativt. Själv har jag inga problem med det, trivs faktiskt tom ganska bra med det, det blir ju inte så stora mängder snö som lägger sig på skidan och skidan gräver inte ner sig lika mycket (extremt jobbigt vid ev veka skarlager högt i snön) som mindre rockade/traditionellt spannade skidor gör. Aunger. Turbindningar är smidigt att gå med, mycket smidigare än trekkers, vare sig du har turpjux eller inte. Stabiliteten tror jag inte att du behöver bekymra dig om på de moderna hybridbindningarna, däremot är det en annorlunda känsla. Hur annorlunda beror lite på vilka skidor och bindningar du väljer, vad du är van med, om du har åkt på samma skida med alpinbindningar utan platta förut osv... Själv har jag spenderat månadsvis med enbart tur-åkning i mina alpinpjäxor. Med trekkers. Bekvämt? Pjäxorna sitter bra, så ja, hyggligt. Effektivt? Nej. Ansträngande? Absolut! Når man fantastisk åkning med lite pannben trots långa hiker? Givetvis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Japan
Tillbaka
Topp