Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Soppan" data-source="post: 1013883" data-attributes="member: 92179"><p>Som jag skrev direkt under mitt uttalande med 125+ gäller det Niseko som tyvärr har något flackare terräng än t.ex. franska alperna etc. men samtidigt en otrolig mängd snö. Så där är det inte fel att ha lite flyt så man inte fastnar. Testade även Obsethen en dag i Niseko, trots 117 i midjan och bred tip och tail var denna skidans problem att den var alldeles för mjuk. Kom man till ett flackare parti bromsades man in och stannade. Dock funkade hellbenten fint då den har i stort sett samma skärning och mjukhet fast bredare. En skida som aunger t.o.m. äger. Bent chetler är också kul i Niseko, men då ser jag ingen anledning att köpa en ny skida då jag gillar hellbenten mer. Mitt uttalande om JJs gällde för det var en av skidorna aunger nämde i det första inlägget och jag ville hålla mig lite till tråden här och inte sväva iväg för långt i en intressant men lång debatt om skidor. Detsamma gäller S7. Då jag har exakt samma vikt och längd som aunger så är det bara åkstil som skiljer. </p><p></p><p>Min andraskida är en sidestash , 108 i midjan, som jag haft riktigt roliga åkdagar på i djup puder, men då i brantare schweizisk terräng. Den skidan skulle nog även fungera i Hakuba med sina större brantare ytor. Hakuba och Niseko, olika skidorter i min mening. Så visst funkar smalare skidor att flyta runt på med, men att få den ultimata skidan för ett speciellt område är en hel vetenskap i sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Soppan, post: 1013883, member: 92179"] Som jag skrev direkt under mitt uttalande med 125+ gäller det Niseko som tyvärr har något flackare terräng än t.ex. franska alperna etc. men samtidigt en otrolig mängd snö. Så där är det inte fel att ha lite flyt så man inte fastnar. Testade även Obsethen en dag i Niseko, trots 117 i midjan och bred tip och tail var denna skidans problem att den var alldeles för mjuk. Kom man till ett flackare parti bromsades man in och stannade. Dock funkade hellbenten fint då den har i stort sett samma skärning och mjukhet fast bredare. En skida som aunger t.o.m. äger. Bent chetler är också kul i Niseko, men då ser jag ingen anledning att köpa en ny skida då jag gillar hellbenten mer. Mitt uttalande om JJs gällde för det var en av skidorna aunger nämde i det första inlägget och jag ville hålla mig lite till tråden här och inte sväva iväg för långt i en intressant men lång debatt om skidor. Detsamma gäller S7. Då jag har exakt samma vikt och längd som aunger så är det bara åkstil som skiljer. Min andraskida är en sidestash , 108 i midjan, som jag haft riktigt roliga åkdagar på i djup puder, men då i brantare schweizisk terräng. Den skidan skulle nog även fungera i Hakuba med sina större brantare ytor. Hakuba och Niseko, olika skidorter i min mening. Så visst funkar smalare skidor att flyta runt på med, men att få den ultimata skidan för ett speciellt område är en hel vetenskap i sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Japan
Tillbaka
Topp