Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Revelstoke
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 967817" data-attributes="member: 46762"><p>Jag provade Pers CD3'or i Stryn som omväxling från mina Wailer 112RP som i ärlighetens namn blev lite för mjuka och studsiga i det regnblöta och stökiga underlaget. För mig som är 174cm, iofs 80kg, blir CD3 en ganska så perfekt skida för att grisåka och köra fort med. Riktigt bra stabilitet och skön balans. Men otroligt lekfull och svängbar! Det beror väl från åkare till åkare, men enligt mig skall inte en lekfull skida behöva ha en tajt svängradie och svänga av sig själv. Den blir ju lekfull av att man kan vara kreativ och välja själv. På samma sätt som en krävande skida är glädjedödande i tajt skog är en svängig skida som låser i sväng glädjedödande när det ska gå fort... Nu åkte jag bara slask med CD3, men jag gillade den skarpt. Dock föredrar jag nog Rocker2 122 192cm för mer allroundåkning. Mer sväng och grepp, med lite mindre stabilitet. Dock fortfarande en skön balans och jäkligt lättjobbat.</p><p></p><p>Sammanfattat, nej. En lekfull skida måste inte ha 16m radie. Hävdar man det är man nybliven säsongare i Bad Gastein med ett par Armada JJ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 967817, member: 46762"] Jag provade Pers CD3'or i Stryn som omväxling från mina Wailer 112RP som i ärlighetens namn blev lite för mjuka och studsiga i det regnblöta och stökiga underlaget. För mig som är 174cm, iofs 80kg, blir CD3 en ganska så perfekt skida för att grisåka och köra fort med. Riktigt bra stabilitet och skön balans. Men otroligt lekfull och svängbar! Det beror väl från åkare till åkare, men enligt mig skall inte en lekfull skida behöva ha en tajt svängradie och svänga av sig själv. Den blir ju lekfull av att man kan vara kreativ och välja själv. På samma sätt som en krävande skida är glädjedödande i tajt skog är en svängig skida som låser i sväng glädjedödande när det ska gå fort... Nu åkte jag bara slask med CD3, men jag gillade den skarpt. Dock föredrar jag nog Rocker2 122 192cm för mer allroundåkning. Mer sväng och grepp, med lite mindre stabilitet. Dock fortfarande en skön balans och jäkligt lättjobbat. Sammanfattat, nej. En lekfull skida måste inte ha 16m radie. Hävdar man det är man nybliven säsongare i Bad Gastein med ett par Armada JJ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Revelstoke
Tillbaka
Topp