Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Revelstoke
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 968150" data-attributes="member: 40931"><p>Hmm för mig hänger inte riktigt "aldrig suttit fast så hårt" ihop med tjuvlösningar. Det är ju i just såna tillfällen om man får för sig att straightlina nåt stökigt man behöver en hårt sittande bindning, inte när man kör puder. Skidorna behöver sitta fast hårt också om man ska köra brant i dålig snö, och i detta fall tycker jag dyfittorna sitter tight så länge man drar åt spaken. Men att "freerida" med spaken ordentligt låst känns riskabelt... Finns folk som skadat sig rejält på det. Dock kör jag 1 eller 2 klick på spaken som standard vid freeride (har DIN 10-fittor). </p><p></p><p>Men jag är också rätt ny på dynafit så har inte hittat min personliga perfekta inställning än. Känns som det verkar variera rätt mkt från person till person vad det gäller dynafit. På de skidor jag har kliver jag direkt ur dom i första halvhårt belastade svängen om jag inte låser tån alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 968150, member: 40931"] Hmm för mig hänger inte riktigt "aldrig suttit fast så hårt" ihop med tjuvlösningar. Det är ju i just såna tillfällen om man får för sig att straightlina nåt stökigt man behöver en hårt sittande bindning, inte när man kör puder. Skidorna behöver sitta fast hårt också om man ska köra brant i dålig snö, och i detta fall tycker jag dyfittorna sitter tight så länge man drar åt spaken. Men att "freerida" med spaken ordentligt låst känns riskabelt... Finns folk som skadat sig rejält på det. Dock kör jag 1 eller 2 klick på spaken som standard vid freeride (har DIN 10-fittor). Men jag är också rätt ny på dynafit så har inte hittat min personliga perfekta inställning än. Känns som det verkar variera rätt mkt från person till person vad det gäller dynafit. På de skidor jag har kliver jag direkt ur dom i första halvhårt belastade svängen om jag inte låser tån alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskida till Revelstoke
Tillbaka
Topp