Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskidor för tjejer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vicksson" data-source="post: 575872" data-attributes="member: 86362"><p>För att fortsätta på temat "låna andras trådar för att få svar på dina egna frågor" </p><p></p><p>Jag har ett par Line Elizabeth sen förra vintern men funderar på att införskaffa ett par skidor till. Då jag utvecklat min åkning rätt rejält och nu ska göra ännu en säsong funderar jag på ett par styvare skidor (det säger inte så mycket med tanke på att Elizabethen är bland det mjukaste som finns.)</p><p></p><p>Sen är det även min sista säsong på ett tag och jag kommer efter denna vintern inte ha möjlighet att plocka vilka skidor jag vill varje dag. Så jag behöver nådot som även funkar att åka Pist med, även om det är rätt nedprioriterat, jag vill bara att skidan ska vara styv nog att bränna på med även i pisten. Så summan av kardemumman är att jag vill ha lite mer storbergsinspirerade skidor med någon stans mellan 95mm och 115mm i midja. Längd runt 170-175cm. Rocker eller ej, beror på skidan i övrigt. </p><p></p><p>Jag är 157cm och väger 56kg. Jag är van vid att åka på långa skidor, man har inte så mkt val om man är kort. </p><p></p><p>Skidor jag kollat på är: </p><p>Dynastar Pro Rider</p><p>Black Crows Navis</p><p>Head Jimi</p><p></p><p>Sen om någon har ett bra förslag på bindning. Jag har extremt små fötter och kör med bindningarna inställda någonstans mellan 9 och 11. Nu har jag Dynastar PX 14 Racing och gillar dem som fan, men om någon annan har något bra förslag så fram med det också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vicksson, post: 575872, member: 86362"] För att fortsätta på temat "låna andras trådar för att få svar på dina egna frågor" Jag har ett par Line Elizabeth sen förra vintern men funderar på att införskaffa ett par skidor till. Då jag utvecklat min åkning rätt rejält och nu ska göra ännu en säsong funderar jag på ett par styvare skidor (det säger inte så mycket med tanke på att Elizabethen är bland det mjukaste som finns.) Sen är det även min sista säsong på ett tag och jag kommer efter denna vintern inte ha möjlighet att plocka vilka skidor jag vill varje dag. Så jag behöver nådot som även funkar att åka Pist med, även om det är rätt nedprioriterat, jag vill bara att skidan ska vara styv nog att bränna på med även i pisten. Så summan av kardemumman är att jag vill ha lite mer storbergsinspirerade skidor med någon stans mellan 95mm och 115mm i midja. Längd runt 170-175cm. Rocker eller ej, beror på skidan i övrigt. Jag är 157cm och väger 56kg. Jag är van vid att åka på långa skidor, man har inte så mkt val om man är kort. Skidor jag kollat på är: Dynastar Pro Rider Black Crows Navis Head Jimi Sen om någon har ett bra förslag på bindning. Jag har extremt små fötter och kör med bindningarna inställda någonstans mellan 9 och 11. Nu har jag Dynastar PX 14 Racing och gillar dem som fan, men om någon annan har något bra förslag så fram med det också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskidor för tjejer?
Tillbaka
Topp