Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carldjurhed" data-source="post: 555501" data-attributes="member: 84569"><p>Körde hellbent hela förra säsongen, eftersom jag jobbade ett par dagar i veckan med att köra pist så hade jag även ett par Seth med mig. Efter ett par veckor sket jag i sethen och körde enbart hellbent alltså även pist. Tycker att de har förvånansvärt bra pist egenskaper. De har ju radie som en allround skida och med rockern tycker jag att man får ett helt ok isgrepp eftersom den delen du har mest kontakt med dvs mitt under foten är den delen du har mest vikt på. Har en kompis som jobbar i La Grave som guide och har även jobbat länge som heliguide i alaska och han kör rockerskidor i alla fören. När det ä brant och isigt offpist får du bäst grepp med en rocker framförallt om det är smala couloirer, han kör rossignolen som nämndes tidigare i tråden. Enda gången jag tyckte hellbenten var sämre var i riktigt höga hastigheter offpist/uppkörd offpist då den kändes lite fladdrig, där är ju en skida somm Dynastar pro xxl en gud men den går ju enbart att köra i 200 knyck. Andra skidor som är intressanta är Line EHP som Thorleif kör samt Armadas double rocker. Trevliga säsongar orter du funderar över Anton är ju kung men du är ju inte ensam offpist det är du däremot i Saalbach.</p><p>/Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carldjurhed, post: 555501, member: 84569"] Körde hellbent hela förra säsongen, eftersom jag jobbade ett par dagar i veckan med att köra pist så hade jag även ett par Seth med mig. Efter ett par veckor sket jag i sethen och körde enbart hellbent alltså även pist. Tycker att de har förvånansvärt bra pist egenskaper. De har ju radie som en allround skida och med rockern tycker jag att man får ett helt ok isgrepp eftersom den delen du har mest kontakt med dvs mitt under foten är den delen du har mest vikt på. Har en kompis som jobbar i La Grave som guide och har även jobbat länge som heliguide i alaska och han kör rockerskidor i alla fören. När det ä brant och isigt offpist får du bäst grepp med en rocker framförallt om det är smala couloirer, han kör rossignolen som nämndes tidigare i tråden. Enda gången jag tyckte hellbenten var sämre var i riktigt höga hastigheter offpist/uppkörd offpist då den kändes lite fladdrig, där är ju en skida somm Dynastar pro xxl en gud men den går ju enbart att köra i 200 knyck. Andra skidor som är intressanta är Line EHP som Thorleif kör samt Armadas double rocker. Trevliga säsongar orter du funderar över Anton är ju kung men du är ju inte ensam offpist det är du däremot i Saalbach. /Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
puderskidor
Tillbaka
Topp