Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vicksson" data-source="post: 556213" data-attributes="member: 86362"><p>Visst slarvigt av mig! </p><p></p><p>Om vi pratar rent konstruktionsmässigt så har ofta de mer avancerade bindningarna fler metallkomponenter och färre plastkomponenter. (Därav viktskillnaden på marker Duke och marker Baron) Metall håller längre och är stabilare än plast. Många av de bättre bindningara har även komponenter ifrån racingbindningara (om än anpassade) dvs. hårdare infästningar, stabilare monteringsystem, bättre fjädrar. </p><p></p><p>Sen att jag uttryckte mig som en fjortis "sjukt stor skillnad!" får jag be om ursäkt för. Det jag menade var att åker man lite hårdare, lite fortare så känner man om man åker på en hyrbindning eller en "ordentlig" bindning. </p><p></p><p>Att man sen föredrar vissa bindningar före andra är en annan femma. Men om du så vill ha Dynastar/Rossignol, Atomic/Salomon, Head/Fischer, Marker etc. är det värt att lägga lite pengar på bindningarna också!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vicksson, post: 556213, member: 86362"] Visst slarvigt av mig! Om vi pratar rent konstruktionsmässigt så har ofta de mer avancerade bindningarna fler metallkomponenter och färre plastkomponenter. (Därav viktskillnaden på marker Duke och marker Baron) Metall håller längre och är stabilare än plast. Många av de bättre bindningara har även komponenter ifrån racingbindningara (om än anpassade) dvs. hårdare infästningar, stabilare monteringsystem, bättre fjädrar. Sen att jag uttryckte mig som en fjortis "sjukt stor skillnad!" får jag be om ursäkt för. Det jag menade var att åker man lite hårdare, lite fortare så känner man om man åker på en hyrbindning eller en "ordentlig" bindning. Att man sen föredrar vissa bindningar före andra är en annan femma. Men om du så vill ha Dynastar/Rossignol, Atomic/Salomon, Head/Fischer, Marker etc. är det värt att lägga lite pengar på bindningarna också! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
puderskidor
Tillbaka
Topp