Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 556238" data-attributes="member: 33485"><p>Ang Jimi'n så kan jag för det första inte bestämma mig om den är sjukt frän eller helt horribel, rent grafikmässigt. Men grafiken åker man ju inte på som bekant. </p><p>Den är stabil, riktigt stabil, även fast den är mjuk, inte jättemjuk alá Line men väl mjuk som ross(jämför här med mina gamla ross B3 i 185, svart-vita modellen), kanske lite mjukare t.o.m. En något udda kombination som faller mig i smaken, den känns väldigt trygg även då det är stökigt och går ganska rakt fram samtidigt som den är mjuk, lekfull och lättsvängd. Nu vet jag inte vilka material de har använt i skidan men jag gissar på att det är en del gummi i den, vilket tyvärr gör att den väger en del, vilket också märktes då i benen då jag var van med ett par scott P4 171 som jag mestadels tillbringat säsongen på.</p><p>I pisten är den ganska tråkig, lite roligare än vad radien anger, men långt ifrån hendryxkul. Pisten blir en transportsträcka i hög fart och stora svängar.</p><p></p><p>Körde 181 (eller hur lång nu 18x modellen är) en dag på funäsberget i våras då föret varierade från lite löst och småfluffigt på förmiddagen till uppkört och lite slaskigt på eftermiddagen. Trivdes bra på skidan utanför pisten och det är också där den hör hemma. Tillräckligt med snö för att jag skulle märka av rockerns lyftkraft men för lite för att märka hur den fungerar i djup snö. Ser den som en kandidat till min varjedagskida till nästa vinter i kanada, stabilare och bättre i pist än czar, men inte lika lekfull och jag kände inte av samma lyftkraft i nosen som på czar. </p><p></p><p>Hade Jimi vart lättare och haft snävare radie hade jag köpt den utan att blinka, men ingen kan få allt antar jag.</p><p>Dagens i-landsproblem....</p><p></p><p>74kg 171cm</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 556238, member: 33485"] Ang Jimi'n så kan jag för det första inte bestämma mig om den är sjukt frän eller helt horribel, rent grafikmässigt. Men grafiken åker man ju inte på som bekant. Den är stabil, riktigt stabil, även fast den är mjuk, inte jättemjuk alá Line men väl mjuk som ross(jämför här med mina gamla ross B3 i 185, svart-vita modellen), kanske lite mjukare t.o.m. En något udda kombination som faller mig i smaken, den känns väldigt trygg även då det är stökigt och går ganska rakt fram samtidigt som den är mjuk, lekfull och lättsvängd. Nu vet jag inte vilka material de har använt i skidan men jag gissar på att det är en del gummi i den, vilket tyvärr gör att den väger en del, vilket också märktes då i benen då jag var van med ett par scott P4 171 som jag mestadels tillbringat säsongen på. I pisten är den ganska tråkig, lite roligare än vad radien anger, men långt ifrån hendryxkul. Pisten blir en transportsträcka i hög fart och stora svängar. Körde 181 (eller hur lång nu 18x modellen är) en dag på funäsberget i våras då föret varierade från lite löst och småfluffigt på förmiddagen till uppkört och lite slaskigt på eftermiddagen. Trivdes bra på skidan utanför pisten och det är också där den hör hemma. Tillräckligt med snö för att jag skulle märka av rockerns lyftkraft men för lite för att märka hur den fungerar i djup snö. Ser den som en kandidat till min varjedagskida till nästa vinter i kanada, stabilare och bättre i pist än czar, men inte lika lekfull och jag kände inte av samma lyftkraft i nosen som på czar. Hade Jimi vart lättare och haft snävare radie hade jag köpt den utan att blinka, men ingen kan få allt antar jag. Dagens i-landsproblem.... 74kg 171cm [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
puderskidor
Tillbaka
Topp