Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skibumwannabe" data-source="post: 1000551" data-attributes="member: 67733"><p>Onlytelemark, </p><p></p><p>Tack för mycket info. </p><p></p><p>Jag vill aka nagonstans och tura över pask i ar. Bor i Schweiz men vill komma bort fran alperna da helt crowded över pask. Funderade pa Marocko men ser ut att vara daligt med snö där i ar. Läste denna trad och tänkte att Pyrenerna kankse kunde vara nagot.</p><p></p><p>Din kommentar pa det till att börja med? Tänker jag fel om jag tror att det är betydligt lugnare i Pyrenerna än i alperna över pask?</p><p></p><p>Andra fragan gäller ort. Har klippt lite i ditt inlägg ovan och kommit fram till att dessa alternativ kanske skulle passa:</p><p></p><p></p><p>Har du nagon rekommendation om jag sätter upp följande parametrar:</p><p>- Lite tid - kanske 5 skiddagar.</p><p>- Vill ha sa lite folk runt mig som möjligt - om det är möjligt över pask.</p><p>- Fokus pa tur. Kan gott tänka mig att ta en lift till hjälp för att ta lite höjd i början pa dagen men annars lika mycket fokus pa att ga upp som pa att aka ner.</p><p>- Tänkte att det skulle vara smartast att ha ett fast boende och ga dagsturer.</p><p>- Skaffar tillgang till bil i den man det behövs.</p><p>- Har god alpin vana - 40-50 skiddagar/vinter i Schweiziska alperna de senaste 5 aren. >50% tur de senaste 3 aren. Ett antal 4000 meters toppar pa CVt. Benen är goda för 1500 hm / dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skibumwannabe, post: 1000551, member: 67733"] Onlytelemark, Tack för mycket info. Jag vill aka nagonstans och tura över pask i ar. Bor i Schweiz men vill komma bort fran alperna da helt crowded över pask. Funderade pa Marocko men ser ut att vara daligt med snö där i ar. Läste denna trad och tänkte att Pyrenerna kankse kunde vara nagot. Din kommentar pa det till att börja med? Tänker jag fel om jag tror att det är betydligt lugnare i Pyrenerna än i alperna över pask? Andra fragan gäller ort. Har klippt lite i ditt inlägg ovan och kommit fram till att dessa alternativ kanske skulle passa: Har du nagon rekommendation om jag sätter upp följande parametrar: - Lite tid - kanske 5 skiddagar. - Vill ha sa lite folk runt mig som möjligt - om det är möjligt över pask. - Fokus pa tur. Kan gott tänka mig att ta en lift till hjälp för att ta lite höjd i början pa dagen men annars lika mycket fokus pa att ga upp som pa att aka ner. - Tänkte att det skulle vara smartast att ha ett fast boende och ga dagsturer. - Skaffar tillgang till bil i den man det behövs. - Har god alpin vana - 40-50 skiddagar/vinter i Schweiziska alperna de senaste 5 aren. >50% tur de senaste 3 aren. Ett antal 4000 meters toppar pa CVt. Benen är goda för 1500 hm / dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Tillbaka
Topp