Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 1001870" data-attributes="member: 63059"><p>Härligt att höra att ni hade en bra vecka, Ett Bra val att stanna i Val de Aran när man kör fran Barcelona.</p><p>Refugo Saboredo känner jag till, den nas lätt fran Baquera/Beret, ligger pa ca 2300m om jag inte minns helt fel. </p><p></p><p>Efter min bummarsäsong i Baquera/Beret pa tidigt 80-tal groddes en ide i huvet pa mig och min skidpolare, att köpa en medelstor buss, hämta upp folk i Barcelona och köra dit snön var som bäst, tanken var att skidakare skulle hämtas upp pa La Prat lördag sedan skida under veckan varsomhelst i Pyreneerna, bo pa B&B och refuger, för att pa lördagmorgon âter vara i Barcelona och erbjudas en natt pa hotel för att sedan flyga hem söndagkväll, Barcelona är och var en stor nöjesmetropol av hög klass, </p><p></p><p>Men efter en kostnadskalkyl föll vara tankar i kras (unga och naiva) da för 30 ar sedan fanns inte lagprisflyg, marknadsföringsbiten tog en stor del av den totala ekonomin.</p><p></p><p>Men idag med billigare flyg, internet och diverse forum sa kan man nog na ut lattare, sa iden har dykt upp igen att erbjuda skandinaver typ "vi kör där snön är", ja fortfarande en dröm, men tanken finns,,</p><p></p><p>för vädret ser ut som att fram till nästa onsdag kommer det nederbörd främst i östra och centrala Pyreneerna,, 0-gränsen kommer till att börja med ligga pa ca 1200m för att pa lördag dra upp till 2000m, för att sedan pa onsdag med början i väster ligga sa högt som 2400m,, men det kan ändras,, uppdatering kommer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 1001870, member: 63059"] Härligt att höra att ni hade en bra vecka, Ett Bra val att stanna i Val de Aran när man kör fran Barcelona. Refugo Saboredo känner jag till, den nas lätt fran Baquera/Beret, ligger pa ca 2300m om jag inte minns helt fel. Efter min bummarsäsong i Baquera/Beret pa tidigt 80-tal groddes en ide i huvet pa mig och min skidpolare, att köpa en medelstor buss, hämta upp folk i Barcelona och köra dit snön var som bäst, tanken var att skidakare skulle hämtas upp pa La Prat lördag sedan skida under veckan varsomhelst i Pyreneerna, bo pa B&B och refuger, för att pa lördagmorgon âter vara i Barcelona och erbjudas en natt pa hotel för att sedan flyga hem söndagkväll, Barcelona är och var en stor nöjesmetropol av hög klass, Men efter en kostnadskalkyl föll vara tankar i kras (unga och naiva) da för 30 ar sedan fanns inte lagprisflyg, marknadsföringsbiten tog en stor del av den totala ekonomin. Men idag med billigare flyg, internet och diverse forum sa kan man nog na ut lattare, sa iden har dykt upp igen att erbjuda skandinaver typ "vi kör där snön är", ja fortfarande en dröm, men tanken finns,, för vädret ser ut som att fram till nästa onsdag kommer det nederbörd främst i östra och centrala Pyreneerna,, 0-gränsen kommer till att börja med ligga pa ca 1200m för att pa lördag dra upp till 2000m, för att sedan pa onsdag med början i väster ligga sa högt som 2400m,, men det kan ändras,, uppdatering kommer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Tillbaka
Topp