Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 1008983" data-attributes="member: 63059"><p>Började idag vid lunchtid en mindre topptur i Cauterets nu för säsongen stängda skidsystem, fick lift av gondolen som var igang pga underhallsarbeten,(ja man jobbar 1a Maj för att vara sâker pa att allt âr färdigt till MTB säsongen startar) ja kontakter är bra att ha, inte helt enl regelboken, men,,, fran mellanstationen pa med hudarna för att ga upp till 2500m för att sedan i början med en sol pa en hyfsat blâ himmel aka ner dalgangen pa baksidan. Nu har värmen gjort att det gäller att se upp för snösprickor och rinnande vatten under snöbryggor som nu börjar falla ihop ganska enkelt ( Jag kan tillägga att vi var 3st som akte ) i slutet av aket kom molnen och det började regna, sedan vid snögränsen en vandring pa ca 40 min till den i förväg parkerade bilen. </p><p></p><p>Nu pa Söndag öppnar kabinbanan upp pa Pic du Midi igen efter servicearbeten och besiktning inför sommarsäsongen, skulle tro att det gar att ha meningsfulla ak nagra veckor framöver iallafall,,, vill gärna ha nagot bra ak i juni med, da har min sâsong varat i 10 manader,, gjorde säsongens första tur i mitten av september</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 1008983, member: 63059"] Började idag vid lunchtid en mindre topptur i Cauterets nu för säsongen stängda skidsystem, fick lift av gondolen som var igang pga underhallsarbeten,(ja man jobbar 1a Maj för att vara sâker pa att allt âr färdigt till MTB säsongen startar) ja kontakter är bra att ha, inte helt enl regelboken, men,,, fran mellanstationen pa med hudarna för att ga upp till 2500m för att sedan i början med en sol pa en hyfsat blâ himmel aka ner dalgangen pa baksidan. Nu har värmen gjort att det gäller att se upp för snösprickor och rinnande vatten under snöbryggor som nu börjar falla ihop ganska enkelt ( Jag kan tillägga att vi var 3st som akte ) i slutet av aket kom molnen och det började regna, sedan vid snögränsen en vandring pa ca 40 min till den i förväg parkerade bilen. Nu pa Söndag öppnar kabinbanan upp pa Pic du Midi igen efter servicearbeten och besiktning inför sommarsäsongen, skulle tro att det gar att ha meningsfulla ak nagra veckor framöver iallafall,,, vill gärna ha nagot bra ak i juni med, da har min sâsong varat i 10 manader,, gjorde säsongens första tur i mitten av september [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Tillbaka
Topp