Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 1027486" data-attributes="member: 63059"><p><a href="http://skipass.fr/p/imagebank/1/4/6/146963.jpg" target="_blank">http://skipass.fr/p/imagebank/1/4/6/146963.jpg</a></p><p>Les Angles öppningsdagen förra fredagen</p><p></p><p>Nu till helgen öppnar samtliga skidorter i Pyreneerna och alla har kanonförhâllanden, även orterna i Picos de Europa öppnar, vilket är ovanligt att de kan öppna före Januari, Sierra Nevada startade förra helgen</p><p></p><p>Jag är mycket förvanad att nästan inga Svenskar säsongar i Pyreneerna, När jag var i Baquera/Beret pa 80talet sâ var vi 2 skandinaver, har efter det vid mina mânga âterkomster hit endast träffat 3 Svenska säsongare pa 28 âr, vad är mina argument för att göra säsong i Pyreneerna? Ekonomin är viktigt, det gâr att fâ ner boendekostnaden till hälften, billigare liftkort, säsongskort för Bareges/La Mongie om det köptes före 17nov 463€, da ingar fri tillgang tillgang till kabinen till friakningsberget Pic du Midi fram till 11maj, Detta gör det lite lättare att vistas pâ berget utan att behöva jobba,</p><p></p><p>Manga har ju läst Spanska i skolan och dâ är det lätt att fa jobb som sâsongare pa spanska orter,</p><p>även om det är svârare att söka jobb i franska Pyreneerna pga sprâket ska man inte nedslâs av detta, väl pa plats skapar man för det mesta snabbt kontakter, att jobba som diskare tex kräver inte att man pratar speciellt mycket franska, och Svenskar har även här ett gott rykte att jobba bra, nâgra resturanger och hotell drivs av Britter</p><p></p><p>Pa Spanska sidan tycker jag att Val de Aran är bästa stället att bo för en Säsongare, , nära till skidorterna Baquera/Beret, Boi Taull och Cerler, och nära till Benasque och dess fina Backcountry, där har även Pyrenees Heeliski sin bas,</p><p> </p><p>Om vädret kan sägas att strâlande sol idag och mer snö imorgon ner till 500möh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 1027486, member: 63059"] [URL]http://skipass.fr/p/imagebank/1/4/6/146963.jpg[/URL] Les Angles öppningsdagen förra fredagen Nu till helgen öppnar samtliga skidorter i Pyreneerna och alla har kanonförhâllanden, även orterna i Picos de Europa öppnar, vilket är ovanligt att de kan öppna före Januari, Sierra Nevada startade förra helgen Jag är mycket förvanad att nästan inga Svenskar säsongar i Pyreneerna, När jag var i Baquera/Beret pa 80talet sâ var vi 2 skandinaver, har efter det vid mina mânga âterkomster hit endast träffat 3 Svenska säsongare pa 28 âr, vad är mina argument för att göra säsong i Pyreneerna? Ekonomin är viktigt, det gâr att fâ ner boendekostnaden till hälften, billigare liftkort, säsongskort för Bareges/La Mongie om det köptes före 17nov 463€, da ingar fri tillgang tillgang till kabinen till friakningsberget Pic du Midi fram till 11maj, Detta gör det lite lättare att vistas pâ berget utan att behöva jobba, Manga har ju läst Spanska i skolan och dâ är det lätt att fa jobb som sâsongare pa spanska orter, även om det är svârare att söka jobb i franska Pyreneerna pga sprâket ska man inte nedslâs av detta, väl pa plats skapar man för det mesta snabbt kontakter, att jobba som diskare tex kräver inte att man pratar speciellt mycket franska, och Svenskar har även här ett gott rykte att jobba bra, nâgra resturanger och hotell drivs av Britter Pa Spanska sidan tycker jag att Val de Aran är bästa stället att bo för en Säsongare, , nära till skidorterna Baquera/Beret, Boi Taull och Cerler, och nära till Benasque och dess fina Backcountry, där har även Pyrenees Heeliski sin bas, Om vädret kan sägas att strâlande sol idag och mer snö imorgon ner till 500möh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Tillbaka
Topp