Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 997869" data-attributes="member: 63059"><p>För er som inte vet var ni ska ta vägen i Europa vill jag ge tipset att dra till västra Pyrenerna, Cauterets har idag det för europa sanslösa snödjupet 450cm - 550cm i skidomradet, vad beträffar Cauterets sa bry er inte om att räkna antal liftar, omradet bjuder pa massor av bra offpistlinjer som lätt nas fran liften, dessutom de turister som finns här i veckorna är mest familjer, dvs de haller sig i pisten, det är mest locals som under helger väljer att aka offpist, snöfallen har sedan början av december kommit in fran atlanten vilket idag gör västra och centrala Pyreneerna till ett underbart alternativ till alperna, dessutom billigare, Cauterets är dessutom ingen satelitby utan en liten fransk smastad pa gott och ont,, kan man nagra ord franska sa underlättar det sa klart, men har man en possitiv attityd blir man offtast vänligt bemött, jag vill ocksa bara säga att snömätningen stämmer da jag har redan ganska manga skiddagar i Cauterets och närliggande orter denna säsongen beroende pa att jag för tillfället huvudsakligen jobbar i Tarbes sedan i November, Vad beträffar statistik säger den att normalt för västra Pyreneerna kommer den mesta nederbörden i form av snö i februari/mars,, huahua,, tyder dessutom pa att det borde bli utmärkta fôrhallanden för toppbestigningar i april/maj om nagon har fragor om transfer och dyligt besvarar jag gärna dessa</p><p></p><p><a href="http://www.cauterets.com/" target="_blank">http://www.cauterets.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 997869, member: 63059"] För er som inte vet var ni ska ta vägen i Europa vill jag ge tipset att dra till västra Pyrenerna, Cauterets har idag det för europa sanslösa snödjupet 450cm - 550cm i skidomradet, vad beträffar Cauterets sa bry er inte om att räkna antal liftar, omradet bjuder pa massor av bra offpistlinjer som lätt nas fran liften, dessutom de turister som finns här i veckorna är mest familjer, dvs de haller sig i pisten, det är mest locals som under helger väljer att aka offpist, snöfallen har sedan början av december kommit in fran atlanten vilket idag gör västra och centrala Pyreneerna till ett underbart alternativ till alperna, dessutom billigare, Cauterets är dessutom ingen satelitby utan en liten fransk smastad pa gott och ont,, kan man nagra ord franska sa underlättar det sa klart, men har man en possitiv attityd blir man offtast vänligt bemött, jag vill ocksa bara säga att snömätningen stämmer da jag har redan ganska manga skiddagar i Cauterets och närliggande orter denna säsongen beroende pa att jag för tillfället huvudsakligen jobbar i Tarbes sedan i November, Vad beträffar statistik säger den att normalt för västra Pyreneerna kommer den mesta nederbörden i form av snö i februari/mars,, huahua,, tyder dessutom pa att det borde bli utmärkta fôrhallanden för toppbestigningar i april/maj om nagon har fragor om transfer och dyligt besvarar jag gärna dessa [URL]http://www.cauterets.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)
Tillbaka
Topp