Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderturande - vilka lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lilk" data-source="post: 1314608" data-attributes="member: 150468"><p>Yes men känns mer som en säljreklam än en komparativ analys mot andra alternativ. Mycket av det de säger låter intressant med både bra flyt (ser ut att vara lång nose rocker) och bra isgrepp. Vet inte heller om jag har tillräckligt ”capable legs”. Är rimligt stark men som sagt tidigare i tråden ganska ny på att ha två skidor.. har iaf kommit upp i 25 åkdagar denna säsong och tekniken tar sig. Funderar på om de är väldigt mycket svårare att åka än enforcers, pga lång svängradie, lite lättare (och styvare ?) samt kort tailrocker. Och därmed hur lätt de är att sno runt i djupare snö utanför pisten. Om det är mer storslalomsväng istället för korta svängar i pistlika förhållanden är det okej, men om de är för knepiga att få runt i pudersväng och kortsväng för att kontrollera farten i branta, hårda och tekniska partier och bara vill straightlinea kanske jag inte riktigt är där än för dem skidorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lilk, post: 1314608, member: 150468"] Yes men känns mer som en säljreklam än en komparativ analys mot andra alternativ. Mycket av det de säger låter intressant med både bra flyt (ser ut att vara lång nose rocker) och bra isgrepp. Vet inte heller om jag har tillräckligt ”capable legs”. Är rimligt stark men som sagt tidigare i tråden ganska ny på att ha två skidor.. har iaf kommit upp i 25 åkdagar denna säsong och tekniken tar sig. Funderar på om de är väldigt mycket svårare att åka än enforcers, pga lång svängradie, lite lättare (och styvare ?) samt kort tailrocker. Och därmed hur lätt de är att sno runt i djupare snö utanför pisten. Om det är mer storslalomsväng istället för korta svängar i pistlika förhållanden är det okej, men om de är för knepiga att få runt i pudersväng och kortsväng för att kontrollera farten i branta, hårda och tekniska partier och bara vill straightlinea kanske jag inte riktigt är där än för dem skidorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderturande - vilka lagg?
Tillbaka
Topp