Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pulka eller löpvagn med skidkit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1046324" data-attributes="member: 83225"><p>Shit, grymt bra svar. Har försökt googla fram info i frågan men bara kommit till norska sajter (surprise surprise <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" />). </p><p></p><p>Fjellpulken-lösningen låter ju alltså som den som gäller. Där vi håller till är de flesta turer ganska korta och då är det ju inte helt otänkbart att man löser det genom att man är ett gäng som går upp till det blir brant och sen får man turas om att vänta vid pulkan medan övriga knallar sista biten och åker ner. Jag tänker t.ex. Städjan där själva topp-biten, alltså där det blir besvärligt med skrå alternativt att barnet åker ur bakåt, är relativt kort. På det sättet behöver inte ena föräldern hänga i stugan/bilen utan kan vara med upp på fjället och dessutom lättare bytas av och turas om när det gäller toppansatsen. Det här är ju förstås också då något man får spara till framåt våren när det börjar bli lite behagligare väder, ingen vill väl sitta i snålblåst i början av februari och vänta medan övriga knallar upp.</p><p></p><p>Vi kommer aldrig ens komma i närheten av ett längdspår (iaf inte under överskådlig framtid) men skulle du säga att Chariot går lika bra som Fjellpulken vid vårskidåkning där underlaget oftast är väldigt jämt och fast eller innebär pulkan att man iaf kan gå lite på skrå och Chariot är helt omöjlig? Det ska också sägas att jag själv är relativt kass på skrå så jag gör vad jag kan för att slippa redan som det är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1046324, member: 83225"] Shit, grymt bra svar. Har försökt googla fram info i frågan men bara kommit till norska sajter (surprise surprise :)). Fjellpulken-lösningen låter ju alltså som den som gäller. Där vi håller till är de flesta turer ganska korta och då är det ju inte helt otänkbart att man löser det genom att man är ett gäng som går upp till det blir brant och sen får man turas om att vänta vid pulkan medan övriga knallar sista biten och åker ner. Jag tänker t.ex. Städjan där själva topp-biten, alltså där det blir besvärligt med skrå alternativt att barnet åker ur bakåt, är relativt kort. På det sättet behöver inte ena föräldern hänga i stugan/bilen utan kan vara med upp på fjället och dessutom lättare bytas av och turas om när det gäller toppansatsen. Det här är ju förstås också då något man får spara till framåt våren när det börjar bli lite behagligare väder, ingen vill väl sitta i snålblåst i början av februari och vänta medan övriga knallar upp. Vi kommer aldrig ens komma i närheten av ett längdspår (iaf inte under överskådlig framtid) men skulle du säga att Chariot går lika bra som Fjellpulken vid vårskidåkning där underlaget oftast är väldigt jämt och fast eller innebär pulkan att man iaf kan gå lite på skrå och Chariot är helt omöjlig? Det ska också sägas att jag själv är relativt kass på skrå så jag gör vad jag kan för att slippa redan som det är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pulka eller löpvagn med skidkit
Tillbaka
Topp