Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
px12 eller pivot 14 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik832995" data-source="post: 858884" data-attributes="member: 66805"><p>Väldans eventuellt så kan det bli nya lagg . Isåfall svarta soul , 108mm under foten , de liksom passade mig .</p><p>Laggen från tranås säljs nu med look-bindningar , px12 . Efter lite läsning på look`s sortiment så är det px12 eller pivot 14 som passar mig . Är övertygad om att px 12 är tillräckligt bra för mig , men pivot kanske är ännu bättre ?</p><p>Fjädern brukar jag ha på ca. 9 numera , så 12 eller 14 passar ju bra . Kan se att pivot har bredare stödplatta under tådelen . Fördel ? Är dom lika behändiga / besvärliga att klicka i ? Kvalite som gör att de ej börjar glappa efter ett tag ? Det kanske är samma tådel ?</p><p>Vill gärna åka mkt puder men det blir nog somvanligt 90 -99 % pist , så ser verkligheten ut för mig . Hellre bra pist än dålig offpist !</p><p>Inbillar mig att carving i hård pist med breda skidor ställer höga krav på att bindningarna är stabila .</p><p> mvh. Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik832995, post: 858884, member: 66805"] Väldans eventuellt så kan det bli nya lagg . Isåfall svarta soul , 108mm under foten , de liksom passade mig . Laggen från tranås säljs nu med look-bindningar , px12 . Efter lite läsning på look`s sortiment så är det px12 eller pivot 14 som passar mig . Är övertygad om att px 12 är tillräckligt bra för mig , men pivot kanske är ännu bättre ? Fjädern brukar jag ha på ca. 9 numera , så 12 eller 14 passar ju bra . Kan se att pivot har bredare stödplatta under tådelen . Fördel ? Är dom lika behändiga / besvärliga att klicka i ? Kvalite som gör att de ej börjar glappa efter ett tag ? Det kanske är samma tådel ? Vill gärna åka mkt puder men det blir nog somvanligt 90 -99 % pist , så ser verkligheten ut för mig . Hellre bra pist än dålig offpist ! Inbillar mig att carving i hård pist med breda skidor ställer höga krav på att bindningarna är stabila . mvh. Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
px12 eller pivot 14 ?
Tillbaka
Topp