QST 106 + bindning

Coolof123

Ny medlem
QST 106 + bindning
Tjena,

Ska iväg på säsong 17/18 så tänker nu införskaffa lite nytt gear! Har en kompis som har en schysst rabatt på Salomon som jag kunde ta del av så tänkte köpa ett par QST 106 + Guardian MNC 16 S. Bindningarna var dock slut på lagret, så om jag inte lyckas få tag på dem vilka rekommendationer har ni då att ge som matchar skidorna? Har även samma rabatt på Atomic så ser helst att bindningarna har något av de två märkena.

QST 106 + bindning
QST är mer av en bigmountain skida gjord för stora snabba svängar(Inte bara).
Bent Chetler är en mer lekfull skida i med att det är en twintip med full rocker(ytterst lite camber).
Jag har teståkt båda och jag föredrar absolut Atomic. Om du inte vill ha riktigt så breda har Atomic har mindre varianter och dem heter Backland.

QST 106 + bindning
Beror helt på vad du pär ute efter för skida. Jag tyckte 188 qst 106 funkade fint en vecka i alpäerna och jag är van vid att åka på bredare skidor.
En skida så bred som Bentchetler skulle jag inte ha som enda skida iaf, usch va tråkigt när det är hårt.

QST 106 + bindning
Alright Bent Chetler låter ju som en riktigt rolig skida, får dock bli nästa säsongs införskaffande.. Köper bara en ny i år och då känns qst som det säkrare valet!

Tack för responsen 8)

Tillbaka
Topp