Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
QST 92 vs QST 98 vs QST N 99 - snabba input?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sarah.N" data-source="post: 1269032" data-attributes="member: 132966"><p>"Måste" bestämma mig ikväll :p </p><p>Från att ha varit inne på helt andra skidor (gjorde en tråd här om dagen om Dynastar M-free 99 & Fischer Ranger 85), så har jag nog kokat ner till att det står mellan dessa 3 som också går att hitta till bra deals just nu</p><p></p><p>Kort bakgrund; </p><p>Är 173cm, ca 65kg, hyfsat aggressiv åkare som gått från endast piståkning för ca 6 år sedan till nu främst offpist och turande.</p><p>Har idag ett par 4FRNT Hoji 187cm (kan vara 179cm, fick minnesförlust...) med ATK FR 14</p><p></p><p>Nu ska jag ha ett par "leka", åka-pist, åka med vår 3åring - allt-i-allo-skida som komplement</p><p>Bindning: Salomon Shift 10</p><p></p><p>Gå på: </p><p>* QST 99 174cm </p><p></p><p>* N QST 98 169cm</p><p></p><p>* QST LUX 92 169cm </p><p></p><p>Kommer man märka någon stor skillnad, eller ska jag gå på billigaste kombon med shiften som jag kan hitta (shiften är på 25% på Outnorth just nu) helt enkelt, för att göra valet "lätt"? :p</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sarah.N, post: 1269032, member: 132966"] "Måste" bestämma mig ikväll :p Från att ha varit inne på helt andra skidor (gjorde en tråd här om dagen om Dynastar M-free 99 & Fischer Ranger 85), så har jag nog kokat ner till att det står mellan dessa 3 som också går att hitta till bra deals just nu Kort bakgrund; Är 173cm, ca 65kg, hyfsat aggressiv åkare som gått från endast piståkning för ca 6 år sedan till nu främst offpist och turande. Har idag ett par 4FRNT Hoji 187cm (kan vara 179cm, fick minnesförlust...) med ATK FR 14 Nu ska jag ha ett par "leka", åka-pist, åka med vår 3åring - allt-i-allo-skida som komplement Bindning: Salomon Shift 10 Gå på: * QST 99 174cm * N QST 98 169cm * QST LUX 92 169cm Kommer man märka någon stor skillnad, eller ska jag gå på billigaste kombon med shiften som jag kan hitta (shiften är på 25% på Outnorth just nu) helt enkelt, för att göra valet "lätt"? :p [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
QST 92 vs QST 98 vs QST N 99 - snabba input?
Tillbaka
Topp