Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver för Whistler...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 474825" data-attributes="member: 58561"><p>om du ändå ska köpa skidor där kanske du kan få möjlighet att prova dig runt? det slår knappast fel om du väljer en rockerskida, förutsatt att du har nåt annat du kan använda för andra dagar. kan inte se nånstans att du åker speciellt parkorienterat, och då skulle jag välja två fetlagg. ett par strax över 100 mm under foten med traditionellt spann för bättre pistkvalitet om så krävs nån gång emellanåt, samt en fet jäkla rocker.</p><p></p><p>mina two cents...</p><p></p><p>edit: okej, du ville ha ett par parklagg då... då är valet aningen svårare, men jag skulle i så fall skippa rocker och välja en rejält fet skida med traditionellt spann, eller kanske nollspann. line 130 eller fatypus a-lotta, om du vill gå riktigt jäkla fett. nordica jahlove är kanske också nåt att kika på, feta, och nästan nollspann.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 474825, member: 58561"] om du ändå ska köpa skidor där kanske du kan få möjlighet att prova dig runt? det slår knappast fel om du väljer en rockerskida, förutsatt att du har nåt annat du kan använda för andra dagar. kan inte se nånstans att du åker speciellt parkorienterat, och då skulle jag välja två fetlagg. ett par strax över 100 mm under foten med traditionellt spann för bättre pistkvalitet om så krävs nån gång emellanåt, samt en fet jäkla rocker. mina two cents... edit: okej, du ville ha ett par parklagg då... då är valet aningen svårare, men jag skulle i så fall skippa rocker och välja en rejält fet skida med traditionellt spann, eller kanske nollspann. line 130 eller fatypus a-lotta, om du vill gå riktigt jäkla fett. nordica jahlove är kanske också nåt att kika på, feta, och nästan nollspann. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver för Whistler...
Tillbaka
Topp