Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver för Whistler...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 477796" data-attributes="member: 46762"><p>Jo, amerikanska... Men med tanke på vad man får betala för ett par offpisskidor i butik, kontra hur fantastiska de är så kan jag tänka mig att betala lite över 7000:- för dem. Nojlas kan ge dig en rep. code så att du får lite rabatt.</p><p></p><p>Mitt quiver består för tillfället av ett par Lotus 120... enbart. Skulle dock behöva komplettera med ett par parklagg så man kan åka i Stockholmsområdet också, sen är jag ganska nöjd. Raceslalomlagg är också av intresse, men jag har inte så mycket pengar att röra mig med.</p><p></p><p>Det fina med Lotus 120 är att den funkar som charge- och puderskida. Istället för att köpa 2 skidor för 4000:- styck kan du ju köpa 1 Lotus 120 för 7500:-... Billigare, roligare, och du lär dig den skidan sjukt bra, så du kommer åka bättre på den, än vad du hade gjort med två skidor som får mindre åktid. Sen slipper du välja...</p><p></p><p>Med att flex är viktigt menar jag att det är det som skiljer en gudomlig skida mot en dålig skida. En offpistskida kan ha "de rätta måtten" men vara alldeles för mjuk, och därmed värdelös. Den kan även vara tokhård hela skidans längd och därmed svårjobbad och med sämre flyt. Ett perfekt flex kombinerar den styva skidans charge, med den mjuka skidans puderegenskaper...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 477796, member: 46762"] Jo, amerikanska... Men med tanke på vad man får betala för ett par offpisskidor i butik, kontra hur fantastiska de är så kan jag tänka mig att betala lite över 7000:- för dem. Nojlas kan ge dig en rep. code så att du får lite rabatt. Mitt quiver består för tillfället av ett par Lotus 120... enbart. Skulle dock behöva komplettera med ett par parklagg så man kan åka i Stockholmsområdet också, sen är jag ganska nöjd. Raceslalomlagg är också av intresse, men jag har inte så mycket pengar att röra mig med. Det fina med Lotus 120 är att den funkar som charge- och puderskida. Istället för att köpa 2 skidor för 4000:- styck kan du ju köpa 1 Lotus 120 för 7500:-... Billigare, roligare, och du lär dig den skidan sjukt bra, så du kommer åka bättre på den, än vad du hade gjort med två skidor som får mindre åktid. Sen slipper du välja... Med att flex är viktigt menar jag att det är det som skiljer en gudomlig skida mot en dålig skida. En offpistskida kan ha "de rätta måtten" men vara alldeles för mjuk, och därmed värdelös. Den kan även vara tokhård hela skidans längd och därmed svårjobbad och med sämre flyt. Ett perfekt flex kombinerar den styva skidans charge, med den mjuka skidans puderegenskaper... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver för Whistler...
Tillbaka
Topp