Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver för Whistler...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OskarHolmblad" data-source="post: 477808" data-attributes="member: 82298"><p>Jo jag förstår vad du menar med att ha ett par skidor som klarar av alla förhållanden, och det är ju egentligen det jag letar efter, och tror mig har funnit i EHP 193 eller VCT 189, framförallt. Det blir ju samma sak som dina lotusar, bara en smula billigare. </p><p></p><p>Hehe, men flexet innebär ju då egentligen att vridstyvheten eller kanske bara styvheten passar det skidan är ämnad för att göra. Och då bör man ju egentligen ha 2 st skidor, ett par mjuka suckers för mysiga fluffiga skogsåk och ett par skidor för att charga ner för hårda snabba åk. Sen finns det kanske en skida som kan göra både och? Eller så får man nöja sig med ett mellanting? Eller (min standardinledning...) så skiljer sig flexet i skidans olika delar och är på så sätt perfekt för flera ändamål. </p><p></p><p>Flexet sitter primärt på 3 olika ställen, fram, bak och under foten? Hur skiljer sig de tre olika åt i form av vad skidan är anpassad för?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OskarHolmblad, post: 477808, member: 82298"] Jo jag förstår vad du menar med att ha ett par skidor som klarar av alla förhållanden, och det är ju egentligen det jag letar efter, och tror mig har funnit i EHP 193 eller VCT 189, framförallt. Det blir ju samma sak som dina lotusar, bara en smula billigare. Hehe, men flexet innebär ju då egentligen att vridstyvheten eller kanske bara styvheten passar det skidan är ämnad för att göra. Och då bör man ju egentligen ha 2 st skidor, ett par mjuka suckers för mysiga fluffiga skogsåk och ett par skidor för att charga ner för hårda snabba åk. Sen finns det kanske en skida som kan göra både och? Eller så får man nöja sig med ett mellanting? Eller (min standardinledning...) så skiljer sig flexet i skidans olika delar och är på så sätt perfekt för flera ändamål. Flexet sitter primärt på 3 olika ställen, fram, bak och under foten? Hur skiljer sig de tre olika åt i form av vad skidan är anpassad för? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver för Whistler...
Tillbaka
Topp