Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohanKristofers" data-source="post: 1030886" data-attributes="member: 16"><p>Jag har köpt och installerat bindning freedom på mina skidor nu. Min erfarenhet är att det INTE blir bättre av att borra i gamla skruvhål. borren hade en tendens att glida av lite åt sidan så hålen inte blev perfekt symmetriska. Det gör det lite svårare att skruva fast bindningarna.</p><p>För att få till det bättre använde jag en papperstemplate där jag markerade exakt mitt av hålen med en syl som jag slog på ett par gånger för att borren skall guidas rätt. Blev skitbra.</p><p></p><p>Fick också fel skruvar till mina FKS-bindningar vilket rent ut sagt var jävligt irriterande. Som tur var finns det en affär i stan som säljer skruv på lösvikt (Albert E. Olsen i Trondheim) så det gick att fixa relativt snabbt. Mailade BF angående problemet för ett par veckor sedan och har inte fått något svar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohanKristofers, post: 1030886, member: 16"] Jag har köpt och installerat bindning freedom på mina skidor nu. Min erfarenhet är att det INTE blir bättre av att borra i gamla skruvhål. borren hade en tendens att glida av lite åt sidan så hålen inte blev perfekt symmetriska. Det gör det lite svårare att skruva fast bindningarna. För att få till det bättre använde jag en papperstemplate där jag markerade exakt mitt av hålen med en syl som jag slog på ett par gånger för att borren skall guidas rätt. Blev skitbra. Fick också fel skruvar till mina FKS-bindningar vilket rent ut sagt var jävligt irriterande. Som tur var finns det en affär i stan som säljer skruv på lösvikt (Albert E. Olsen i Trondheim) så det gick att fixa relativt snabbt. Mailade BF angående problemet för ett par veckor sedan och har inte fått något svar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Tillbaka
Topp