Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1087344" data-attributes="member: 101904"><p>Jag har både borrat upp gamla monteringshål och borrat helt färska, blir ingen större skillnad. Lite skönare att borra upp för då slipper man mäta ut var hålen ska sitta :P</p><p></p><p>Har haft nån insert som varit lite trög att få i och man vill ju helst inte dra sönder gänorna. Tror det är för att jag varit lite väl hårthänt när jag tagit bort lösa plastflärpar som blivit från topsheet när jag gängat. Om jag monterar ett par till skidor med inserts kommer jag vara mer försiktig med det och inte ha sönder ingången till gängorna.</p><p></p><p>Ett annat tips är att alltid torka av skruvverktyget (m5skruven med två muttrar på) mellan varje insert så det inte blir en massa epoxykladd i inserten. Är så sjukt jobbigt när inserten vill följa med upp igen när man ska gänga ur verktyget. Gäller att ha den rätta knycken :P</p><p></p><p>EDIT: Jag har alltid skruvat fast bindningen i insertsen direkt efter för att de ska sätta sig så rättriktat som möjligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1087344, member: 101904"] Jag har både borrat upp gamla monteringshål och borrat helt färska, blir ingen större skillnad. Lite skönare att borra upp för då slipper man mäta ut var hålen ska sitta :P Har haft nån insert som varit lite trög att få i och man vill ju helst inte dra sönder gänorna. Tror det är för att jag varit lite väl hårthänt när jag tagit bort lösa plastflärpar som blivit från topsheet när jag gängat. Om jag monterar ett par till skidor med inserts kommer jag vara mer försiktig med det och inte ha sönder ingången till gängorna. Ett annat tips är att alltid torka av skruvverktyget (m5skruven med två muttrar på) mellan varje insert så det inte blir en massa epoxykladd i inserten. Är så sjukt jobbigt när inserten vill följa med upp igen när man ska gänga ur verktyget. Gäller att ha den rätta knycken :P EDIT: Jag har alltid skruvat fast bindningen i insertsen direkt efter för att de ska sätta sig så rättriktat som möjligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Tillbaka
Topp