Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 984157" data-attributes="member: 12749"><p>En uppdatering på mitt insertsprojekt.</p><p></p><p>Nu har jag hämtat mina wailer112 och har fått dem samt mina gamla Sidestash borrade för att kunna ha både NTN och Dynafit Radical. Vet inte om det är fusk men jag fick dem borrade för vanlig montering på AG (något ska man få för att man köper skidor i riktig butik...) och så borrar jag upp hålen för inserts själv. Det blev litet tajt med hålen på SS för det har varit två monteringar AXL tidigare men jag kan återanvända främsta paret hål från NTN till Dynafit.</p><p></p><p>Jag köpte 100 inserts, basic installationskit, drill & tap guide block och 3-in1 installation tool från Bindingfreedom.com. Kostade en dryg tusing med frakt (tog en vecka typ) allt på rabbits inrådan.</p><p></p><p>Hittills så är en SS borrad och gängad men jag har inte tagit fram epoxyn ännu eftersom jag inte har skruvar i rätt längd införskaffade för montering. Det var inget problem alls att gänga rakt för hand med hjälp av guideblocket, använde en försänkare för att förbereda för gängtappen. Har förstått att det är de första varven på gängan som är de viktigaste för att det ska blir bra. Alla inserts gick in som de skulle.</p><p></p><p>Har några frågor igen: </p><p></p><p>Köper man vanlig skruv på typ Järnia och kapar den i rätt längd? Hittar bara Poziskruv där och skulle hellre ha Torx men vet inte var man hittar det i mindre förpackingar än 200. Tips?</p><p></p><p>Har läst litet på TGR att de rekommenderar Vibra-Tite VC3 som låsning av skruvarna eftersom LocTite tydligen kan sitta litet hårt och man riskerar att gänga ut inserten när man vill byta bindning. Någon som har erfarenhet av det problemet? Eller som vet om man kan få tag på alternativ typ VC3 i Sverige?</p><p></p><p>//Johanb</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 984157, member: 12749"] En uppdatering på mitt insertsprojekt. Nu har jag hämtat mina wailer112 och har fått dem samt mina gamla Sidestash borrade för att kunna ha både NTN och Dynafit Radical. Vet inte om det är fusk men jag fick dem borrade för vanlig montering på AG (något ska man få för att man köper skidor i riktig butik...) och så borrar jag upp hålen för inserts själv. Det blev litet tajt med hålen på SS för det har varit två monteringar AXL tidigare men jag kan återanvända främsta paret hål från NTN till Dynafit. Jag köpte 100 inserts, basic installationskit, drill & tap guide block och 3-in1 installation tool från Bindingfreedom.com. Kostade en dryg tusing med frakt (tog en vecka typ) allt på rabbits inrådan. Hittills så är en SS borrad och gängad men jag har inte tagit fram epoxyn ännu eftersom jag inte har skruvar i rätt längd införskaffade för montering. Det var inget problem alls att gänga rakt för hand med hjälp av guideblocket, använde en försänkare för att förbereda för gängtappen. Har förstått att det är de första varven på gängan som är de viktigaste för att det ska blir bra. Alla inserts gick in som de skulle. Har några frågor igen: Köper man vanlig skruv på typ Järnia och kapar den i rätt längd? Hittar bara Poziskruv där och skulle hellre ha Torx men vet inte var man hittar det i mindre förpackingar än 200. Tips? Har läst litet på TGR att de rekommenderar Vibra-Tite VC3 som låsning av skruvarna eftersom LocTite tydligen kan sitta litet hårt och man riskerar att gänga ut inserten när man vill byta bindning. Någon som har erfarenhet av det problemet? Eller som vet om man kan få tag på alternativ typ VC3 i Sverige? //Johanb [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Tillbaka
Topp