Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 989860" data-attributes="member: 48303"><p>Ett problem! Har nu monterat in inserts till mina guardian, intersport gjorde jobbet och det blev bra. Nu när jag befinner mig i Kicking Horse säger verkstaden här att man inte kan sätta i dessa inserts så det hamnar vatten och snö ner i de hål/inserts man inte använder. När det fryser till is kan det bli sprickor i skidan och förstöra skidorna totalt. Han sa att man kunde fylla dem med någon slags silikon men då måste man göra det varje gång man byter binding, känns oaktuellt. Dock så förklarade jag aldrig för han att dessa inserts är inte ihåliga, de han hade som vi skulle sätta in var ihåliga och vattnet kommer då i kontakt med träkärnan, men det gör de väll inte med quiver inserts? </p><p>Så det borde väll inte vara någon fara/problem att skidorna tar skada om de inserts hålen man inte använder inte är igenfyllda med quiver inserts?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 989860, member: 48303"] Ett problem! Har nu monterat in inserts till mina guardian, intersport gjorde jobbet och det blev bra. Nu när jag befinner mig i Kicking Horse säger verkstaden här att man inte kan sätta i dessa inserts så det hamnar vatten och snö ner i de hål/inserts man inte använder. När det fryser till is kan det bli sprickor i skidan och förstöra skidorna totalt. Han sa att man kunde fylla dem med någon slags silikon men då måste man göra det varje gång man byter binding, känns oaktuellt. Dock så förklarade jag aldrig för han att dessa inserts är inte ihåliga, de han hade som vi skulle sätta in var ihåliga och vattnet kommer då i kontakt med träkärnan, men det gör de väll inte med quiver inserts? Så det borde väll inte vara någon fara/problem att skidorna tar skada om de inserts hålen man inte använder inte är igenfyllda med quiver inserts? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver killers, och erfarenheter av?
Tillbaka
Topp