Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver Kit - En smidigt paket med flera skidor och bag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 975360" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=13390]@MarkusO[/USER]</p><p>Näe ... min tanke var inte att du och brorsan skulle påbörja ett standardiseringsarbete för bindningsmontering. Fast det vore ju bra om någon gjorde det. Precis som MnO skriver tror jag det finns starka marknadskrafter både bland tillverkare och butiker som vill att vi köper ett par bindningar per skidpar. Det här är ett arbete som måste angripas från annat håll.</p><p></p><p> [USER=101593]@JL76[/USER]</p><p>Konceptet behöver ju inte innebära att du köper allt vid ett tillfälle. Men medge att det skulle vara lockande om du kan köpa en högpresterande offpistskida med bindning med vetenskapen att du senare kan komplettera med en fet mjuking och lätt flytta bindningarna mellan skidorna. Sedan finns det ju tillverkare som exempelvis Downski som visar att det går att sälja grymma skidor till lågt pris (men då måste man kanske ha lagret under sängen) ... ;-)</p><p></p><p>@Övriga</p><p>Vad jag är ute efter är en lösning där man (helst utan verktyg) snabbt kan flytta bindningarna mellan skidorna. Det finns ju sådana lösningar på marknaden, men vad jag känner till inga som är integererade med skidan från första början. Åtminstone inte något som återfinns på en serie skidor med olika användningsområden och karaktärer. </p><p></p><p>En lösning är naturligtvis att redan i fabrik förse skidorna med inserts för en viss bindning, kan ju inte vara speciellt svårt eller kostsamt. På pistskidan sitter helt enkelt dessa inserts i en förmonterad platta och på offpistskidorna sannolikt direkt i skidan (eller på en tunn platta). Men, men det är ju trots ganska bökigt att behöva skruva i och ur bindningarna, inget man gör vid skidstället utanför lunchrestaurangen.</p><p></p><p>Vad jag är ute efter är en lösning där man snabbt kan skifta skidor, helst utan verktyg och med ett system som är inbyggt i skidan från fabrik (inte någon specialplatta man måste skruva dit på egen hand). Hur svårt kan det vara?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 975360, member: 13863"] [USER=13390]@MarkusO[/USER] Näe ... min tanke var inte att du och brorsan skulle påbörja ett standardiseringsarbete för bindningsmontering. Fast det vore ju bra om någon gjorde det. Precis som MnO skriver tror jag det finns starka marknadskrafter både bland tillverkare och butiker som vill att vi köper ett par bindningar per skidpar. Det här är ett arbete som måste angripas från annat håll. [USER=101593]@JL76[/USER] Konceptet behöver ju inte innebära att du köper allt vid ett tillfälle. Men medge att det skulle vara lockande om du kan köpa en högpresterande offpistskida med bindning med vetenskapen att du senare kan komplettera med en fet mjuking och lätt flytta bindningarna mellan skidorna. Sedan finns det ju tillverkare som exempelvis Downski som visar att det går att sälja grymma skidor till lågt pris (men då måste man kanske ha lagret under sängen) ... ;-) @Övriga Vad jag är ute efter är en lösning där man (helst utan verktyg) snabbt kan flytta bindningarna mellan skidorna. Det finns ju sådana lösningar på marknaden, men vad jag känner till inga som är integererade med skidan från första början. Åtminstone inte något som återfinns på en serie skidor med olika användningsområden och karaktärer. En lösning är naturligtvis att redan i fabrik förse skidorna med inserts för en viss bindning, kan ju inte vara speciellt svårt eller kostsamt. På pistskidan sitter helt enkelt dessa inserts i en förmonterad platta och på offpistskidorna sannolikt direkt i skidan (eller på en tunn platta). Men, men det är ju trots ganska bökigt att behöva skruva i och ur bindningarna, inget man gör vid skidstället utanför lunchrestaurangen. Vad jag är ute efter är en lösning där man snabbt kan skifta skidor, helst utan verktyg och med ett system som är inbyggt i skidan från fabrik (inte någon specialplatta man måste skruva dit på egen hand). Hur svårt kan det vara? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver Kit - En smidigt paket med flera skidor och bag
Tillbaka
Topp