Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver Kit - En smidigt paket med flera skidor och bag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 975422" data-attributes="member: 13863"><p>Blizzards IQ Slider verkar intressant.</p><p></p><p><a href="http://www.blizzardsportusa.com/Technology/IQMaxSlider.html" target="_blank">http://www.blizzardsportusa.com/Technology/IQMaxSlider.html</a></p><p>[MEDIA=youtube]EUnE64ydPGo[/MEDIA]</p><p></p><p>Det som är märkligt (tycker åtminstone jag) är att man pratar om att ha flera olika bindningar till ett par skidor och inte tvärtom. Är inte det behovet ganska litet? Men det går naturligtvis lika bra att använda en bindning till flera olika skidor.</p><p></p><p>Men i grunden är det ju helhetskonceptet jag är ute efter ... tror aldrig jag sett någon tillverkare lansera en serie skidor med olika karaktär på det sätt som jag efterfrågar. Visst går det att skruva ihop något själv, men det var lixom inte det som var poängen utan att leverar ett färdigt koncept för alla oss som helst inte sätter borrmaskinen i skidorna själva. </p><p></p><p>Ett alternativ för den lilla producenten skulle uppenbart kunna vara att erbjuda en variant med Markers Demosystem. Lämna ett kit till Glisseur och se om konceptet blev höjt till skyarna eller sågat vid första spännet. ;-)</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 975422, member: 13863"] Blizzards IQ Slider verkar intressant. [URL]http://www.blizzardsportusa.com/Technology/IQMaxSlider.html[/URL] [MEDIA=youtube]EUnE64ydPGo[/MEDIA] Det som är märkligt (tycker åtminstone jag) är att man pratar om att ha flera olika bindningar till ett par skidor och inte tvärtom. Är inte det behovet ganska litet? Men det går naturligtvis lika bra att använda en bindning till flera olika skidor. Men i grunden är det ju helhetskonceptet jag är ute efter ... tror aldrig jag sett någon tillverkare lansera en serie skidor med olika karaktär på det sätt som jag efterfrågar. Visst går det att skruva ihop något själv, men det var lixom inte det som var poängen utan att leverar ett färdigt koncept för alla oss som helst inte sätter borrmaskinen i skidorna själva. Ett alternativ för den lilla producenten skulle uppenbart kunna vara att erbjuda en variant med Markers Demosystem. Lämna ett kit till Glisseur och se om konceptet blev höjt till skyarna eller sågat vid första spännet. ;-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver Kit - En smidigt paket med flera skidor och bag
Tillbaka
Topp