Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver Kit - En smidigt paket med flera skidor och bag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 975585" data-attributes="member: 32948"><p>Glapp blir nog inte något större problem. Jester demo är förvånansvärt solid. Åkmässigt märker jag ingen skillnad mot jester standard. Till och med en duke (som faktiskt sitter i en skena) är ganska solid åkmässigt (tycker jag), det enda minuset på en touring-bindning är att man kommer upp lite högre. </p><p></p><p>Är rälsen bara riktigt bred så blir det nog stabilt så det räcker. Är väl ingen omöjlighet att göra en skena i metall antar jag - det skulle nog kunna bli rejält biffigt. </p><p>(Metallskena och metallbindning tror jag däremot blir svårt att kombinera på ett bra sätt som fungerar problemfritt - men vad vet jag, jag är inte ingenjör!) </p><p></p><p></p><p>Troligtvis, ja. Tyvärr! Vet inte anledningen, men kanske var det teknik före sin tid? Det är ju en historia som är frekvent förekommande i skidindustrin... </p><p></p><p></p><p>Fast om det fanns en bra standardskena så skulle man säkert kunna få skidorna levererade med den. Inget funderande om monteringspunkter och annat tjafs, bara att tuta och köra med den bindningen som passar bäst för dagen! </p><p>Om skidor i övrigt generellt sett byggs "traditionella", kan den som inte gillar denna lösningen fortfarande dra på en gammal hederlig bindning. Men visst, att tillverkare integrerar en sådan skena i skidan lär väl i så fall inte bli ovanligt, á la Blizzard IQ typ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 975585, member: 32948"] Glapp blir nog inte något större problem. Jester demo är förvånansvärt solid. Åkmässigt märker jag ingen skillnad mot jester standard. Till och med en duke (som faktiskt sitter i en skena) är ganska solid åkmässigt (tycker jag), det enda minuset på en touring-bindning är att man kommer upp lite högre. Är rälsen bara riktigt bred så blir det nog stabilt så det räcker. Är väl ingen omöjlighet att göra en skena i metall antar jag - det skulle nog kunna bli rejält biffigt. (Metallskena och metallbindning tror jag däremot blir svårt att kombinera på ett bra sätt som fungerar problemfritt - men vad vet jag, jag är inte ingenjör!) Troligtvis, ja. Tyvärr! Vet inte anledningen, men kanske var det teknik före sin tid? Det är ju en historia som är frekvent förekommande i skidindustrin... Fast om det fanns en bra standardskena så skulle man säkert kunna få skidorna levererade med den. Inget funderande om monteringspunkter och annat tjafs, bara att tuta och köra med den bindningen som passar bäst för dagen! Om skidor i övrigt generellt sett byggs "traditionella", kan den som inte gillar denna lösningen fortfarande dra på en gammal hederlig bindning. Men visst, att tillverkare integrerar en sådan skena i skidan lär väl i så fall inte bli ovanligt, á la Blizzard IQ typ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Quiver Kit - En smidigt paket med flera skidor och bag
Tillbaka
Topp